آشپزهای بریتانیا برای هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه آماده می‌شوند

کاخ باکینگهام اعلام کرد که یک مسابقه کیک‌پزی برای «پودینگ پلاتین» در سراسر کشور برگزار می‌شود

کفگیرها آماده، وقت آن است که آشپزها همزن‌های خود را در دست گیرند و دسری درخور هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه بریتانیا [جشن پلاتین] تهیه کنند.

کاخ باکینگهام اعلام کرد که یک مسابقه کیک‌پزی برای «پودینگ پلاتین» در سراسر کشور برگزار می‌شود که کلیه شهروندان بالای هشت سال می‌توانند در آن شرکت کنند.

این مسابقه از غذاهایی الهام گرفته است که در رویدادهای پیشین سلطنتی ارائه شده بود، ازجمله مرغ تاجگذاری‌ــ مخلوطی از مرغ، پودر کاری و مایونز که برای مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۵۳ تهیه شده بود.

امید می‌رود این دسر جدید یک یادآوری ماندگار برای هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه باشد.

برنده مسابقه را هیئت‌ داوران متشکل از دِیم مری بری، مونیکا گالتی، مجری برنامه مسترشف، و مارک فلاناگان، سرآشپز کاخ باکینگهام، انتخاب خواهند کرد.

دیم بری ضمن اشاره به اینکه از داوری مسابقه «سخت هیجان‌زده است» گفت: «امیدوارم هر کسی که در این مسابقه شرکت می‌کند از آن لذت ببرد و برایشان آرزوی موفقیت دارم.»

اما پیش از آن‌که فر را روشن کنید و پیمانه‌های اندازه‌گیری را بیرون بیاورید، نکاتی است که باید برای پیوستن به مسابقه سلطنتی بدانید.

چطور می‌توانم وارد مسابقه پودینگ پلاتین شوم؟

نام‌نویسی برای شرکت در مسابقه پودینگ پلاتین روز دوشنبه ۱۰ ژانویه آغاز شد و روز جمعه ۴ فوریه به پایان می‌‌رسد. 

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند به وب‌سایت فورتنام اند میسون یا این لینک مراجعه کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپس، به صفحه‌ای راهنمایی خواهید شد که در آن نام، سن و اطلاعات تماس خود را وارد می‌کنید. سپس روی «بعدی» (Next) کلیک کنید تا به بخش دوم تقاضانامه هدایت شوید.

در این بخش، درباره جزئیات بیشتر پودینگتان سوال خواهد شد، از جمله اینکه چه موادی در آن به‌ کار رفته است، روش پخت چیست و برای چند نفر در نظر گرفته‌ شده است.

همچنین از شما خواسته خواهد شد عکسی از این دسر بارگذاری کنید که باید «قشنگ و روشن باشد تا داورهای ما آن را در کمال زیبایی‌ ببینند». 

ملاک داوران برای مسابقه پودینگ پلاتین چیست؟

به متقاضیان شرکت در مسابقه توصیه می‌شود پرسشنامه مربوط به طرز تهیه را به زبان انگلیسی پر کنند و مواد لازم را طبق استانداردهای اندازه‌گیری متریک فهرست کنند. داوران مسابقه از متقاضیان خواسته‌اند «اطمینان حاصل کنند که فهرست اندازه‌ها صد درصد دقیق باشد – حتی کمترین بی‌دقتی می‌تواند بر طعم آن اثر بگذارد». 

پودینگ‌های ملکه باید این ملاک‌ها را داشته باشد: باید لذیذ باشد، آن‌قدر آسان باشد که همه بتوانند آن را در خانه تهیه کنند، از یک داستان الهام گرفته باشد و در شان یک ملکه باشد. 

تقاضانامه‌ها از چهار دور داوری می‌گذرد و فقط پنج فینالیست در هفته‌ای که از ۲۱ فوریه آغاز می‌شود، انتخاب خواهند شد. سپس، از این پنج فینالیست دعوت خواهد شد دسر خود را در یک برنامه «آشپزی زنده» آماده کنند. دستور تهیه‌ای که برنده‌ شود در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

کاخ باکینگهام اعلام کرده است که این دسر «در ضیافت‌های بزرگ ناهار هفتادمین سال سلطنت، در جشن‌های آخر هفته و در نسل‌های آینده» سرو خواهد شد.

چه نوع پودینگ‌هایی در نظر گرفته می‌شوند؟

پودینگ انواع گوناگونی دارد اما همه پودینگ‌ها در فهرست دسر قرار نمی‌گیرند.

نمونه‌های پودینگ‌های غیرشیرین هَگیس، پودینگ خون و پودینگ سفید است؛ اما داوران مسابقه پودینگ پلاتین فقط در پی پودینگ‌های شیرین‌اند.

به گفته رگولا یسوین، مولف مقالات و کتاب‌های آشپزی، در پودینگ‌های مدرن پخته‌شده با بخار، معمولا از مایه کیک اسفنجی یا مایه غلیظ کیک میوه‌ای در یک قالب بزرگ کیک یا قالب‌های کوچک یک‌نفره استفاده می‌شود. 

همچنین برخی دسرهایی که در فر پخته می‌شوند مثل تارت و پای و نیز پودینگ‌های نانی که با ترکیب نان و خامه و میوه تهیه می‌شوند.

پودینگ‌هایی هم مثل پودینگ یورکشر یا خاگینه با خمیرمایه رقیق مثل مایه پنکیک تهیه می‌شوند. پودینگ‌هایی که با شیر تهیه می‌شوند شیرین‌اند و طعمی ملایم دارند که در آن‌ها بیشتر شیر حیوانی، یا شیر بادام یا شیر جوی دو‌سر به‌کار می‌رود‌ــ خامه، کاستارد و بستنی را در نظر بگیرید. 

یسوین می‌گوید ژله هم نوعی پودینگ است که با استفاده از نشاسته گیاهی یا ژلاتین در قالب‌های مختلف و رنگ‌های متنوع تهیه می‌شود.

چگونه پودینگ پلاتینم به چشم بیاید؟

مارک فلاناگان، سرآشپز سلطنتی، به متقاضیان برای شرکت در مسابقه توصیه می‌کند که دستور تهیه پودینگشان را ساده نگه دارند و روی «لطافت و ظرافت» آن تمرکز کنند تا «پیچیدگی و جزئیات بیش‌ازحد». همچنین باید مطمئن شوید که طعم‌های مختلف آن «با هم بخوانند».  

داوران علاوه بر طعم لذیذ و سادگی این پودینگ برای استفاده همگان، به دنبال داستانی خوب برای پودینگ برنده‌اند.

داوران می‌گویند: «یک پودینگ خوب با اشتیاق و افتخار تهیه می‌شود، بنابراین سخت مشتاقیم داستانی بشنویم که در پس تقاضانامه شما قرار دارد. شاید این دستورالعمل از زندگی علیاحضرت ملکه الهام گرفته باشد، نسل به نسل در خانواده شما دست‌ به‌ دست شده، یا یادآور یکی از خاطرات ویژه شما است.» 

شما همچنین می‌توانید نهایت تلاش خود را به‌ کار بگیرید تا دسری تهیه کنید که به چشم بیاید. هرچه باشد، این پودینگ مقابل ملکه گذاشته خواهد شد، بنابراین سعی کنید تزیین آن تمیز و باظرافت هرچه‌ تمام‌تر انجام شده باشد.  

 

© The Independent

بیشتر از زندگی