مدل‌های عربستانی در دبی اکسپو ۲۰۲۰ روی صحنه رفتند

این نمایش مد سبک‌های خلاقانه و مدرن طراحان سعودی را به نمایش می‌گذارد

در ادامه سنت‌شکنی‌های چند سال اخیر، مدل‌های زن عربستانی در یک نمایش مد در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی روی صحنه رفتند. در طول این نمایش، مدل‌های زیبای عربستانی خلاقیت طراحان محلی را برای تماشاگران به نمایش گذاشتند.

حساب کاربری توییتر عربستان سعودی در اکسپو ۲۰۲۰ در ستایش این رویداد که هم‌زمان با جشن‌های «روز سعودی» برگزار شد نوشت: «نمایش مد در روز سعودی در اکسپو ۲۰۲۰ سبک‌های خلاقانه، مدرن و منحصربه‌فرد طراحان سعودی را به نمایش می‌گذارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از مهمانی‌های جنجالی و پر سروصدای تا طلوع آفتاب‌گرفته تا نمایش مد، عربستان سعودی با رهبری ولیعهد جوان خود، شاهزاده محمد بن سلمان، به دوران تازه‌ای رسیده است.

تا چند سال پیش زنان عربستانی در این کشور نمی‌توانستند با مردان در کافه‌ها بنشینند، بدون اجازه قیم مرد سفر کنند، در رویدادهای ورزشی شرکت یا رانندگی کنند. کنسرت و سینما برای همه، نه‌فقط برای زنان، ممنوع بود.

همگام با انجام تغییرات گسترده در سال ۲۰۱۸ و هم سو با تغییرات فرهنگی و چشم‌انداز جدید اقتصادی، زنان جوان با کفش‌های پاشنه‌بلند و لباس‌های فاخر در اولین هفته مد ریاض به روی صحنه رفتند. همه‌گیری جهانی کرونا تعداد رویدادهای اجتماعی را به نحو چشمگیری در سراسر جهان کم کرد اما با بازگشت آرام و قدم‌به‌قدم به زندگی عادی، برنامه‌های تفریحی و فرهنگی در عربستان سعودی برقرار شد آن‌هم بسیار متفاوت از آن چیزی که دنیا انتظارش را داشت.

ماه گذشته در طول یک آخر هفته یک مهمانی جنجالی شبانه با حضور دی‌جی‌ها در صحرای عربستان برگزار شد. برگزارکننده‌های این مهمانی گفتند که بیش از ۱۸۰ هزار نفر در شب افتتاحیه شرکت کردند و از حدومرز تغییرات فرهنگی در عربستان سعودی پا فراتر گذاشتند.

پیش از آن نیز یک جشنواره بین‌المللی فیلم در جده برگزار شد. زنان بازیگر و هنرمند از سراسر منطقه با پوشش‌های مختلف از لباسهای تنگ و بدن نما گرفته تا عباهای بلند و روبنده هنر و خلاقیت خود در سینما را برای اولین بار در عربستان سعودی ‌عرضه کردند.

در دوران شاهزاده محمد بن سلمان گشایش اجتماعی عربستان سعودی جایگزین اخبار سرکوب مخالفان داخلی شده است. چیزی که نسل جدید عربستان امیدوار است باعث تغییر نگاه و رونق سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور که تلاش می‌کند از درآمدهای نفتی فاصله بگیرد، شود.

بیشتر از مُد و زیبایی