فائزه هاشمی: حکومت ایران از هر کشور دیگری خطاکارتر است

«اگر مدیریت درست داشتیم، کار به تحریم نمی‌کشید. دشمن ما، خود ماست»

فائزه هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی با انتقاد از سیاست‌های رهبر جمهوری اسلامی ایران و دولت ابراهیم رئیسی، گفت که حکومت ایران از هر کشوری که آن را خطاکار می‌خواند، خطاکارتر است.

هاشمی در مصاحبه ویدیویی با تارنمای «دیده‌بان ایران» که روز دوشنبه ۲۰ دی منتشر شده است، گفت که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، «کاره‌ای نیست» و عده‌ای در پشت‌پرده او را «اداره می‌کنند و بر تصمیم‌گیری او تاثیر می‌گذارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران را نتیجه سوءمدیریت‌های حکومت ایران خواند و افزود: «اگر مدیریت درست داشتیم، کار به تحریم نمی‌کشید. دشمن ما، خود ماست.»

به گفته هاشمی، «متاسفانه چشم‌اندازی برای این که قرار است به چیزی برسیم وجود ندارد، زیرا ما از هر کشوری که می‌گوییم بدند، آمریکا، اسرائیل و حتی رژیم پهلوی، خطاکارتر شدیم. با آمار می‌توانم به شما بگویم که از همه این‌ها خطاکارتر شدیم. وقتی ما این قدر خطاکاریم، سختی تحمل کنیم که به چه برسیم؟»

او با اشاره به دخالت ایران در سوریه، گفت: «اگر فقط بخواهیم به کشته‌شده‌های جنگ سوریه اشاره کنیم، ما در کشته شدن ۵۰۰ هزار نفر در سوریه نقش داشته‌ایم.» او همچنین گفت که حکومت ایران با دخالت در یمن، «مسلمان‌کشی» راه انداخته ‌است.

به گفته هاشمی، جمع فلسطینی‌هایی که به دست اسرائیل کشته شده‌اند، کمتر از آمار مسلمانانی است که در جنگ‌های گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی ایران کشته شده‌اند.