زندان و حبس پاسخ بیماری‌های اجتماعی نیست

جان لجند از صدور حكم زندان برای فلیسیتی هافمن انتقاد کرد


Joseph Prezioso / AFP

 جان لجند از صدور حکم 14 روز زندان برای «فیلیسیتی هافمن» انتقاد کرد. هافمن برای گرفتن پذیرش کالج برای دخترش، به تقلب متوسل شده بود.

بازیگر «زنان خانه دار مستأصل» جزو آن دسته از والدین ثروتمندی بود که به اتهام توطئه گسترده برای تقلب و دور زدن سیستم ورودی دانشگاههای آمریكا محکوم شدند.

لجند،خواننده، ترانه سرا و طرفدار اصلاح عدالت کیفری، اکنون تلاش خود را بر بحث در مورد حكم هافمن گذاشته است، زیرا بسیاری ادعا می كنند حکم زندان هافمن به دلیل «امتیاز سفیدپوست بودن» او كوتاه مدت است.

در همین حال، دیگران ابراز داشته اند كه شایسته نیست این بازیگر برای جرم خود به زندان برود.

در یک سری توئیت، «لجند» اظهار داشت که آمریکاییها نسبت به سیستم زندان در ایالات متحده حساسیت خود را از دست داده اند.

لجند در توئیت خود نوشت:«من درک می کنم که مردم چرا از اینکه یک فرد ثروتمند «ایکس» حکم زندان کوتاه مدت می گیرد و یک فرد فقیر رنگین پوست «وای»  حکم بلندمدت عصبانی می شوند. جواب این نیست که حکم فرد «ایکس» بیشتر شود؛ جواب این است که حکم هر دو کم شود (یا حتی حکم زندان داده نشود!!!) ما باید مدت را پایین ببریم نه اینکه بالا».

او افزود: «آمریکایی ها نسبت به اینکه چقدر مردم پشت میله های زندان حبس می شوند، حساسیتشان را از دست داده اند. برای هر چیز بدی که افراد انجام می دهند، زندان و حبس پاسخ نیست، اما ما تقریباً برای هر بیماری اجتماعی از آن استفاده می کنیم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 لجند همچنین تصریح کرد که از حبس 14 روزه ی هافمن هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.

جان لجند در توئیتی دیگر نوشت: «و هیچ کس در کشور ما از این که یک بازیگر زن برای تقلب در پذیرش کالج 14 روز به زندان برود، سود نخواهد برد. لازم نیست برای چنین مواردی افراد را حبس کنیم.»

فلیسیتی هافمن علاوه بر حکم 14 روز زندان به پرداخت 30 هزار دلار جریمه محکوم شد و پس از آزادی به مدت یک سال تحت نظارت خواهد بود. او همچنین باید 250 ساعت به جامعه خدمات رایگان بدهد. فلیسیتی هافمن متهم است که برای تصحیح پاسخ سئوالات امتحان ورودی دانشگاه دختر بزرگش به کسی مبلغ 15000 دلار رشوه داده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر