مونفیس همچنان به دنبال قهرمانی در رقابت‌های تنیس

مونفیس در این مسابقه موفق شد خاچانوف را در دو ست متوالی و با نتایج مشابه ۶-۴ مغلوب کند

گائل مونفیس، تنیس‌باز ۳۵ ساله فرانسوی عنوان قهرمانی رقابت‌های آدلاید استرالیا را از آن خود کرد - Brenton Edwards / AFP

گائل مونفیس، تنیس‌باز ۳۵ ساله فرانسوی و نفر ۱۹ کنونی تنیس مردان جهان، با غبله بر کارن خاچانوف روس موفق شد عنوان قهرمانی در رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی آدلاید در استرالیا را از آن خود کند.

 مونفیس در این مسابقه موفق شد خاچانوف را در دو ست متوالی و با نتایج مشابه ۶-۴ مغلوب کند و جام  قهرمانی را بالای سر برد. مسابقات آدلاید قرار است در دو هفته متوالی برگزار شود و مونفیس در هفته دوم این رقابت‌ها نیز حاضر خواهد بود و شانس نخست قهرمانی در آن‌ها به شمار می‌آید. 

در هفته دوم رقابت‌ها خاچانوف به علت حضور جان ایسنر امریکایی شانس سوم قهرمانی محسوب می‌شود و در سید بندی پایین‌تری قرار می‌گیرد و احتمال رویارویی دوباره او با مونفیس در دیدار نیمه‌نهایی بسیار زیاد خواهد بود. مونفیس از سال ۲۰۲۰ به این سو موفق نشده بود در هیچ رقابت بین‌المللی تنیس به مقام قهرمانی برسد و اکنون پس از گذشت دو سال موفق شده است به این جایگاه دست یابد. او در این دوسال دو بار جراحی زانو داشت و آسیب دیدگی‌های جزئی از ناحیه مچ دست هم مدت‌ها او را از شرایط آمادگی دور نگه داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مونفیس در سال ۲۰۲۱ عملکرد ناموفقی داشت و تنها توانست در رقابت‌های ۲۵۰امتیازی سوفیا در کشور بلغارستان به دیدار نهایی راه پیدا کند که در بازی نهایی مقابل یانیک سینر، بازیکن جوان ایتالیایی، در دو ست متوالی مغلوب شد و به مقام دوم بسنده کرد. او در رقابت‌های المپیک توکیو نیز حضور داشت، ولی در همان دور اول رقابت‌ها مقابل ایواشکا، تنیس‌باز گمنام از بلاروس، شکست خورد و از مسابقات حذف شد. شاید بهترین رخداد برای او در سال ۲۰۲۱ ازدواجش با الینا اسویتولینا، تنیس‌باز مشهور اوکراینی و نفر ۱۶ تنیس زنان جهان بود که پس از رابطه طولانی آن دو با یکدیگر رقم خورد.

مونفیس با قهرمانی در رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی آدلاید موفق شد یازدهمین عنوان قهرمانی خود را در رقابت‌های حرفه‌ای تنیس به دست آورد. او که به عنوان یکی از برترین تنیس‌بازان فرانسه در سال‌های اخیر شناخته می‌شود، تاکنون نتوانسته است در هیچ یک از رقابت‌های گرند اسلم به قهرمانی برسد و تنها دو بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۰۸ توانسته است به ترتیب در نیمه‌نهایی رقابت‌های گرند اسلم امریکا و فرانسه حضور داشته باشد. 

مونفیس که پیش‌تر با کمپانی امریکایی ویلسون برای استفاده از راکت‌های تنیس و کمپانی ژاپنی آسیکس برای پوشاک ورزشی ویژه تنیس همکاری می‌کرد، از آغاز سال جدید با حامی مالی تازه‌ای در رقابت‌ها ظاهر شد. او مشخصا با کمپانی آرتنگو از فرانسه مشارکت خواهد کرد و از این پس راکت و پوشاک این شرکت را به‌کار خواهد برد.

بیشتر از تنيس