شاهزاده رضا پهلوی: بکتاش آبتین را به زنجیر کشیدند و کشتند

«راه او تا روزی که ظلمت از کشور ما رخب بر بندد، ادامه خواهد داشت»

«تنها به جرم اینکه حقیقت را فاش می‌گفت و نسبت به درد و رنج وطن و مردمش بی‌تفاوت نبود»-@PahlaviMedia

شاهزاده رضا پهلوی در واکنش به جان‌باختن بکتاش آبتین، شاعر، نویسنده و فیلمساز ایرانی نوشت: «جمهوری اسلامی یک شاعر و هنرمند معترض دیگر را به قتل رساند. در زمانه‌ای که تبهکاران و جنایتکاران، رها و در مسند قدرت هستند، بکتاش آبتین را به زنجیر کشیدند و کشتند؛ تنها به جرم اینکه حقیقت را فاش می‌گفت و نسبت به درد و رنج وطن و مردمش بی‌تفاوت نبود.»

ولیعهد پیشین ایران روز یکشنبه در توییتی نوشت: «بکتاش آبتین در راه آزادی ایران جاودانه شد، و راه او تا روزی که این ظلمت از کشور ما رخت بر بندد، ادامه خواهد داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بکتاش آبتین ۴۷ ساله روز هجدهم دی‌ماه پس از دوره‌ای طولانی بیماری و ابتلا به کرونا به دلیل تاخیر در درمان جان خود را از دست داد. او در روزهای قبل به دلیل وخامت حال در کمای مصنوعی قرار داشت. بکتاش آبتین با اتهام‌هایی مانند عضویت در کانون نویسندگان ایران به شش سال زندان محکوم شده بود و از سال گذشته در زندان به سر می‌برد.

مراسم خاکسپاری بکتاش آبتین که قرار بود دوشنبه ۲۰ دری‌ماه برگزار شود، با فشار نیروهای امنیتی روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه در امام‌زاده عبدالله شهر ری برگزار شد.

انجمن قلم آمریکا (پن) مرگ بکتاش آبتین را «کاملا قابل پیش‌گیری» خوانده و تاکید کرده است که حبس ناعادلانه او با کمک حکومت جمهوری اسلامی ایران به حکم اعدام تبدیل شد.