۱۴ میلیون شهروند «تیانجین» چین آزمایش کرونا می‌دهند

با ابتلای دو نفر از شهروندان تیانجین به اومیکرون، تمام ساکنان آن شهر باید آزمایش کرونا بدهند

آزمایش گسترده و میلیونی شهروندان تیانجین در شرایطی انجام می‌گیرد که در برخی نقاط دیگر چین، مانند شهرهای ژیان و سوژو که از پایتخت دورتر هستند، میزان ابتلا به کووید-۱۹ گسترش یافته است- CNSphoto via REUTERS 

کمتر از چهار هفته مانده به افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی، شهر تیانجین چین با دو مورد ابتلا به اومیکرون مواجه شده است. 

به گزارش اسوشیتدپرس، مسئولان شهر تیانجین، سومین کلان‌شهر چین، اعلام کردند که در پی ابتلای دو نفر به اومیکرون، آزمایش ۱۴ میلیون ساکن آن شهر را آغاز می‌کنند. 

دو مورد تایید شده مبتلا به اومیکرون در تیانجین، یک دختر ۱۰ ساله و یک زن ۲۹ ساله هستند. مقامات آن شهر استدلال می‌کنند که ویروس در گردش بوده است، و بنابراین ممکن است تعداد مبتلایان افزایش یابد و این امر دقیقا همان چیزی است که پیش از بازی‌های المپیک زمستانی باید از آن پیشگیری شود. 

 چین راهبرد سختگیرانه خود را در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی افزایش داده است. پایتخت چین در ۱۱۵ کیلومتری شمال غربی تیانجین قرار دارد و بسیاری از مردم مرتب بین این شهرها در رفت‌وآمد هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آزمایش کرونای شهروندان قرار است طی دو روز انجام شود. تاکنون دستور قرنطینه سراسری برای آن شهر صادر نشده است، اما از ساکنان خواسته شده که تا پایان روند آزمایش‌گیری در خانه بمانند.

مسئولان شهر تیانجین برخی از ایستگاه‌های مترو را نیز بسته‌اند تا از گسترش بیشتر ویروس جلوگیری کنند. ساکنان آن شهر صرفا پس از دریافت جواب آزمایش منفی و ثبت آن در سامانه هوشمند می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

آزمایش گسترده و میلیونی شهروندان تیانجین در شرایطی انجام می‌گیرد که در برخی نقاط دیگر چین، مانند شهرهای ژیان و سوژو که از پایتخت دورتر هستند، میزان ابتلا به کووید-۱۹ گسترش یافته است.

چین پیش از این شهر ۱۳ میلیون نفری ژیان در شمال ‌شرق آن کشور را در قرنطینه کامل قرار داده و به ساکنان آن گفته بود از خانه‌هاشان خارج نشوند. از هر خانه فقط یک نفر اجازه دارد برای خرید مایحتاج بیرون برود.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ که حواشی گسترده‌ای، از جمله تحریم از سوی برخی کشورها، مانند بریتانیا، کانادا، آمریکا، و استرالیا را به همراه داشته است، از چهارم تا بیستم فوریه (۱۵ بهمن تا اول اسفند) در پکن، پایتخت چین، برگزار می‌شود.

بیشتر از جهان