اندونزی دو محموله کمک غذایی به افغانستان فرستاد

کمک‌های بشردوستانه اندونزی قرار است در همکاری با سازمان جهانی غذا در افغانستان توزیع شود

محموله کمک غذایی اندونزی در حالی به افغانستان می‌رسد که پس از تسلط طالبان بر آن کشور، آمار فقر و گرسنگی به گونه تساعدی در حال افزایش است - عکس از صفحه وزیر خارجه اندونزی در توییتر

یکشنبه ۱۹دی (۹ ژانویه)  دو هواپیمای حامل کمک‌های بشر‌دوستانه اندونزی از فرودگاه سوکارنو-هاتا در شهر جاکارتا به مقصد کابل، پایتخت افغانستان، پرواز کردند. این کمک‌ها شامل مواد خوراکی است و به دستور رئیس جمهوری اندونزی به افغانستان اهدا شده است. 

به گزارش آژانس خبری ملی اندونزی (آنتارا)، رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی، حین بازدید از هواپیماهای حامل کمک‌های غذایی اندونزی به افغانستان، از ادامه همکاری‌های اندونزی با مردم افغانستان اطمینان داد و گفت که این کمک‌ها پاسخی به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان است، زیرا در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون نفر در آن کشور در معرض خطر قحطی، و بیش از سه میلیون کودک در خطر سوء‌تغذیه قرار دارند. او تصریح کرد: «این کمک‌ها در روند تعهدات کمک‌های بشردوستانه و همکاری‌های توسعه‌ای از سوی اندونزی برای افغانستان است.»

به گفته وزیر امور خارجه اندونزی، کشور او در تهیه کمک‌های بشردوستانه با نهادهای مختلف سازمان ملل متحد هماهنگ است و کمک فعلی نیز قرار است از سوی سازمان جهانی غذا در افغانستان توزیع شود. خانم مرسودی تاکید کرد که بدون حمایت جامعه جهانی، وضعیت انسانی در افغانستان وحشتناک‌تر خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر خارجه اندونزی همچنین از تلاش‌های کشورش در پیوند با ایجاد و تامین حمایت‌های درازمدت برای افغانستان، به ویژه در بخش‌های آموزش و ظرفیت‌سازی زنان، خبر داد، و افزود: «در آینده نزدیک، جزئیات همکاری در زمینه آموزش و توانمندسازی زنان در افغانستان را با قطر و نمایندگانی از افغانستان، در میان خواهیم گذاشت.»

پیش از این نیز اندونزی در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) در اسلام‌آباد، بر اهمیت احترام به حقوق زنان افغان و توانمندسازی آنان تاکید کرده بود. 

محموله کمک غذایی اندونزی در حالی به افغانستان می‌رسد که پس از تسلط طالبان بر آن کشور، آمار فقر و گرسنگی به گونه تساعدی در حال افزایش است و هزاران شهروند افغانستان به دلیل گرسنگی و بیکاری به کشورهای همسایه آواره شده‌اند. به گزارش کمیته بین‌المللی نجات، در صورت نرسیدن کمک‌های فوری، در اوایل سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۵ درصد شهروندان افغانستان با گرسنگی و قحطی شدید مواجه خواهند بود. 

بیشتر از جهان