فشار و عجله نیروهای امنیتی برای خاکسپاری بکتاش آبتین؛ مراسم امروز برگزار می‌شود

با فشارهای امنیتی، مراسم خاکسپاری بکتاش آبتین که قرار بود فردا برگزار شود، امروز در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار می‌شود

کانون نویسندگان ایران در اطلاعیه‌ای از تغییر تاریخ مراسم خاکسپاری بکتاش آبتین به دلیل فشار نیروهای امنیتی خبر داد.

در تازه‌ترین اطلاعیه‌ کانون نویسندگان ایران آمده است: «مردم آزادی‌خواه! با آن که خانواده زنده‌یاد بکتاش آبتین پیشتر اعلام کرده بود که مراسم خاکسپاری آن عزیز روز دوشنبه (۲۰ دی) برگزار خواهد شد، اکنون تحت فشار نیروهای امنیتی این تصمیم تغییر کرده و قرار است این مراسم امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) ساعت ۳ در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شود.»

کانون نویسندگان ایران ضمن محکوم کردن فشار نیروهای امنیتی از مردم خواست که در این مراسم شرکت کنند و خانواده‌ داغدیده‌ بکتاش آبتین را تنها نگذارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای امنیتی ایران شب گذشته نیز تجمع دوستان و علاقمندان این شاعر آزادی‌خواه را مقابل بیمارستان ساسان تهران بر هم زد. در این تجمع، اکبر معصوم بیگی، عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان در مورد بکتاش آبتین گفت: «وقتی بکتاش در بیرون بود٬ شاهد پیکارهای گسترده‌اش با نیروهای استبدادی بودیم. وقتی پایش به زندان رسید فکر نکرد که باید فقط زندان بکشد. او تا جان در بدن داشت برای آزادی کوشید و هرگز قدمی به پس نگذاشت. این را نیروهای امنیتی به‌خوبی می‌دانند.»

در پی بیماری کرونا و عوارض ناشی از تاخیر در اعزام از زندان به بیمارستان، بکتاش آبتین ظهر روز شنبه ١٨ دی ماه ١٤٠٠ درگذشت. نحوه درگذشت آبتین و تاخیر مسئولان زندان در اعزام او به بیمارستان این باور را تقویت کرده است که درگذشت این عضو کانون نویسندگان ایران برنامه‌ریزی‌شده و در نتیجه قتل او بوده است.

در همین رابطه، کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه‌ای، «حاکمیت جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی و امنیتی آن را عامل و مسئول مرگ بکتاش آبتین دانست» و از همه آزادی‌خواهان، نهادهای مستقل هم‌سو و مدافعان حقوق بشر درخواست کرد تا چشم بر این جنایت نبندند و فریاد اعتراض خود را رساتر کنند.