تعقیب سایه به سایه به لطف فناوری‌های اپل

سازندگان آیفون در حال بالا بردن سطح حریم خصوصی برای کاربران هستند

بروکس ندر مدل نیویورکی جزو اولین دسته از زنانی است که با کمک فناوری اپل تحت تعقیب قرار گرفته است-combo/instagram:brooksnader

مدل ۲۶ ساله نیویورکی به جمع افرادی پیوست که در ماه‌های اخیر توسط غریبه‌ها تحت تعقیب قرار گرفتند آن‌هم به مدد یک ابزار فناوری.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مدام گوشی همراه خود را گم می‌کنید و گزینه «گوشی من را پیدا کن» عصای دستتان است باید بدانید همین فناوری کار راه‌انداز، ابزار کار سارقان شده است.

در یک ماه گذشته در ایالات‌متحده گزارش‌های مختلفی از تگزاس، می‌سی‌سی‌پی و مریلند دریافت شده که زنان این دستگاه را در ماشین و یا کیف خود پیدا کرده و دریافته‌اند که به‌طور ناشناس تحت تعقیب قرارگرفته‌اند. همه این افراد اخطاری را درگوشی‌های همراهشان مشاهده کردند که به آن‌ها می‌گفت شی‌ء ناشناخته‌ای به اطلاعات مکانی آن‌ها دسترسی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بروکس ندر مدل نیویورکی که جزو اولین دسته از زنانی است که با کمک فناوری اپل تحت تعقیب قرار گرفته است. این مدل لباس شنای نیویورکی ادعا می‌کند که چهارشنبه‌شب گوشی آیفونش به او هشدار داده که لوازم ردیابی به او متصل شده است و به‌این‌ترتیب او متوجه شد که توسط یک غریبه تحت تعقیب قرارگرفته.

 بروکس توضیح داده که یک فرد ناشناس دستگاه ردیابی «اپل ایرتگ» را در جیب کتش قرارداده و این دستگاه به مدت ۵ ساعت او را هر جا که رفته دنبال کرده است.

 ایر تگ اولین بار در آوریل گذشته وارد بازار شد - یک دستگاه ردیاب بسیار کوچک دکمه‌ای شکل که کاربران اپل می‌توانند برای جلوگیری از گم‌شدن و اطمینان خاطر آن را به وسایل شخصی خود متصل کنند و بعد از طریق ابزار «گوشی من را پیدا کن» محل فعلی آن وسیله را پیدا کنند.

این مدل در استوری حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام به ۸۲۷۰۰۰ دنبال کننده‌اش گفت: «خانم‌ها، کیف، کت، جیب و محیط اطراف خود را به‌خوبی بررسی کنید.

من پنج ساعت تعقیب شدم نه با یک گوشی، نه با یک تبلت، بلکه با یک شی‌ء خیلی کوچک. این ترسناک‌ترین لحظه عمرم بود.»

به گزارش نیویورک پست، مجله اسپرت ایلوستریتد Sports Illustrated باتوجه به این اتفاق در استوری اینستاگرامش تصویری از ایرتگ را گذاشت با مخاطب قرار دادن اپل گفت آیا خطر و عواقب کشنده و خطرناک این دستگاه را در نظر گرفته‌اید؟

یکی از مدیران اپل در واکنش به این اتفاقات گفت: «ما ایمنی مشتریان را بسیار جدی می‌گیریم و به حریم خصوصی کاربران در کنار امنیت ایرتگ متعهد هستیم. ایرتگ با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها طراحی‌شده که از هرگونه ردیابی ناخواسته جلوگیری می‌کند. با شبکه وسیعی از دستگاه‌های هوشمند و قابل تنظیم که به شما این امکان را می‌دهد از تعقیب شدن توسط غریبه‌ها جلوگیری کنید. این امکانات در برنامه «فایند مای آیفون» یا «گوشی من را پیدا کن» گوشی‌های آیفون برای جلوگیری از تعقیب ناخواسته توسط ایرتگ‌های اپل طراحی شده و وجود دارد.»

این غول فناوری در وب‌سایت خود می‌گوید: «اگر شخص دیگری ایرتگش را در وسایل شما جاسازی کند، آیفون شما متوجه می‌شود و به شما هشدار می‌دهد که شخصی در حال تعقیب شماست.»

اپل همچنین گفته: «ما در حال بالا بردن سطح حریم خصوصی برای کاربران و محصولات خود هستیم و امیدواریم دیگران نیز از آن تبعیت کنند.»

بیشتر از تکنولوژی