برف شدید در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت

بارش سنگین برف در شمال پاکستان، سرنشینان یک‌هزار وسیله نقلیه را محبوس کرده است

کولاک سبب شده حدود یک‌هزار وسیله نقلیه در یک بزرگراه نزدیک شهر موری گرفتار شوند - Aamir QURESHI / AFP

دست‌کم ۲۱ نفر بر اثر بارش برف سنگین در شمال پاکستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بارش برف به حدی است که صدها نقر در خودروهایشان محبوس شده‌اند و ارتش در حال تلاش برای پاکسازی جاده‌ها و نجات افراد است. 

به گفته شیخ رشید، وزیر کشور پاکستان، کولاک سبب شده حدود یک‌هزار وسیله نقلیه در یک بزرگراه نزدیک شهر موری گرفتار شوند. موری یک شهر تفریحی کوهستانی در شمال پایتخت است و ۴۵ کیلومتر بالاتر از سطح دریا واقع شده ‌است.

رسانه‌های محلی روز جمعه از سرگردانی گردشگرانی خبر دادند که برای تماشای بارش برف به این منطقه رفته بودند و در ترافیک و کولاک گرفتار شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آن، وزیر کشور پاکستان در پیام ویدئویی، وضعیت این منطقه را بحرانی اعلام کرد و از مردم خواست که به آنجا سفر نکنند.

او همچنین افزود: «برای اولین بار در طول ۲۰ سال گذشته، چنین حجم انبوهی از گردشگران به موری هجوم آوردند که این بحران بزرگ را ایجاد کرد.»

نخست‌وزیر پاکستان نیز از «مرگ غم‌انگیز» گردشگران ابراز تاسف کرد و در توییتی نوشت: «دستور تحقیق و وضع مقررات جدی برای جلوگیری از بروز چنین فجایعی را صادر کرده‌ایم.»

همچنین عمر مقبول، یکی از مسئولان محلی اعلام کرد که «بارش برف سنگین، تلاش‌های امدادی را با مشکل مواجه کرده و تجهیزات سنگین پاکسازی در برف گیر کرده‌اند.»

مقامات پاکستانی جزئیات بیشتری در باره این حادثه ارائه نکردند، اما گفتند که عملیات بازیابی و نجات ادامه دارد و بین گردشگران گرفتار، غذا و پتو توزیع شده است. برخی رسانه‌ها از احتمال افزایش تعداد کشته‌شدگان در برف و کولاک خبر می‌دهند.

بیشتر از جهان