فروش ماهی تُن به بهای ۱۰۷ هزار پوند، نشانه کسادی بازار ژاپن

در سه سال گذشته در بحبوحه محدودیت‌های همه‌گیری، ماهی تن باله‌آبی کاهش قیمت داشته است

این ماهی تن غول‌پیکر ۲۱۱ کیلوگرمی باله‌آبی در اوما در شمال ژاپن، صید شد- Kyodo via Reuters

روز چهارشنبه، در مراسم سالیانه فروش ماهی سال نو در ژاپن، یک ماهی تن غول‌پیکر باله‌آبی به قیمت ۱۶.۹ میلیون ین (۱۰۷ هزار پوند) به مزایده گذاشته شد.

اما این قیمت قابل توجه در واقع کاهش قیمت‌ها برای سومین سال متوالی در حراج را نشان می‌داد زیرا تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ بر صنعت رستوران‌داری و غذاخوری‌ها همچنان برقرار است.

این ماهی تن غول‌پیکر ۲۱۱ کیلوگرمی باله‌آبی در اوما در شمال ژاپن، صید شد.

به گفته بلومبرگ، عمده‌فروش ژاپنی یامایوکی با همراهی رستوران‌های زنجیره‌ای سوشی صاحب ستاره‌ میشلین گروه اونودِرا در بازار عمده‌فروشی تویوسو، که بزرگ‌ترین بازار ماهی جهان است، این خرید را انجام داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از سخنگویان شرکت اونودرا فودسرویس گفت: «خیلی چاق است. به محض اینکه وارد بازار شدم می‌دانستم که این «گران‌ترین» خواهد بود. کیفیتش هم بالا بود.»

این سخنگو اضافه کرد که این ماهی تن پس از قطعه‌قطعه شدن در جینزا اونودرا، در منطقه خرید اوموتساندو در توکیو، در تمامی ۱۲ رستوران سوشی اونودرا در سراسر جهان از جمله نیویورک و شانگهای سرو خواهد شد.

در حالی که این مزایده در بازار عمده‌فروشی به قیمت‌های گزافی که خریداران در رقابت برای ماهی‌های باارزش و برای پرستیژ خرج می‌کنند، معروف است، در سه سال گذشته در بحبوحه محدودیت‌های همه‌گیری، ماهی تن باله‌آبی کاهش قیمت داشته است.

نیکی گزارش داد که سال گذشته پیشنهاد برنده برای یک ماهی تن غول پیکر ۲۰۸.۴ کیلوگرمی ۲۰.۸۴ میلیون ین (۱۳۰ هزار پوند) بود که از قیمت امسال حدود ۱۹ درصد بیشتر بود.

اما قبل از همه‌گیری، پیشنهادهای برنده در مزایده که از نزدیک تماشا می‌شد، مرتبا به صدها میلیون ین می‌رسید.

در سال ۲۰۲۰، شرکت کیومورا، که رستوران‌های زنجیره‌ای سوشی‌زانمای (Sushizanmai) در سراسر ژاپن را اداره می‌کند، ۱۹۳.۲ میلیون ین پرداخت کرد. در سال ۲۰۱۹، این شرکت با پرداخت ۳۳۳.۶ میلیون ین (۲.۱۴ میلیون پوند) برای ماهی تن آبی برنده، در حراج پیروز شد.

© The Independent

بیشتر از جهان