ایران و کره جنوبی درباره جزئیات روند انتقال پول مذاکره می‌کنند

«دو طرف درباره لزوم آزادسازی فوری دارایی‌های بلوکه شده اتفاق نظر دارند»

معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی امیدوار است توافق به زودی حاصل شود-@jongchoiysu

گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی حاکی از آن است که نمایندگان تهران و سئول پس از ملاقات روز پنجشنبه درباره مذاکره بر سر جزئیات روند آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور به توافق رسیده‌اند.

چوی، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی که برای رایزنی در این مورد در پایتخت اتریش حضور دارد روز پنجشنبه با علی باقری کنی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد.

او پس از این ملاقات گفت که امیدوار است توافق هسته‌ای به‌زودی حاصل شود. او تاکید کرد که دو طرف درباره لزوم آزادسازی سریع دارایی‌های ایران در کره جنوبی اتفاق نظر دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش یونهاپ کره جنوبی حاکی از آن است که نمایندگان تهران و سئول درباره انجام مشاوره‌هایی در سطح کاری روی جزئیات مربوط به روند انتقال پول به توافق رسیده‌اند.

در حال حاضر مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام بین نمایندگان ایران و کشورهای باقی‌مانده در برجام شامل بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان و با حضور غیرمستقیم نمایندگان آمریکا جریان دارد. کره جنوبی هم اخیرا به مذاکرات اضافه شده هر چند که گفته می‌شود به‌طور مستقیم حضور ندارد. مقامات تهران نیز ادعا می‌کنند که حضور نماینده کره جنوبی در وین به مذاکرات احیای برجام ارتباطی ندارد.

این درحالی است که اصلی‌ترین خواسته ایران در مذاکرات لغو تحریم‌ها است. گزارش‌ها حاکی از آن است که هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران بر اساس قوانین تحریمی آمریکا در کره جنوبی مسدود شده است. دولت بایدن پیش‌تر پیشنهاد آزادسازی بخشی از این دارایی‌ها را به تهران داده بود اما مقامات جمهوری اسلامی خواستار لغو همه تحریم ها هستند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اخیرا گفته بود که لغو تحریم‌ها در کانون مذاکرات جاری در وین قرار دارد. او در عین حال گفت تا زمانی بازگشت دوجانبه به برجام انجام نشود، لغو فوری تحریم‌ها در دستور کار نخواهد بود.