ارزشمندترین زیورآلات خاندان سلطنتی بریتانیا

اکثر این جواهرات قابل خرید و فروش نیستند

مراسم گشایش پارلمان بریتانیا در سال ۲۰۱۶ با حضور ملکه الیزابت دوم- ALASTAIR GRANT / POOL / AFP

لازم نیست متخصص در امور مربوط به خاندان سلطنتی بریتانیا باشید تا بدانید آنها دارایی‌های بسیار گران‌قیمتی در اختیار دارند. اگرچه ماشین‌ها و کاخ‌ها به اندازه‌ی کافی گویا هستند، اما برای بیشتر مردم این جواهرات است که بیشترین جذابت را دارد.

از تاج‌هایی که می‌توانند باعث کرنش تیفانی شوند تا گردنبند خیره‌کننده‌ ۱۱ رشته‌ای، مجموعه جواهرات سلطنتی کاملاً شگفت‎‌انگیز است. از ملکه مری گرفته تا کیت میدلتون به همه اجازه داده شده است که از قطعات چشمگیر و نمادینی که برای همیشه در تاریخ ماندگار شده‌اند، استفاده کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکثر این جواهرات قابل خرید و فروش نیستند. آنها میراثی هستند که از پادشاهی/ملکه‌ای به پادشاه/ملکه‌ی دیگر منتقل می‌شوند. هر شخص عضو خاندان سلطنتی حداقل یک قطعه جواهر با ارزش دارد.

دیهیم دولتی جورج چهارم
پادشاه جورج چهارم برای تاج‌گذاری خود در سال ۱۸۲۱ یک جواهر باورنکردنی بر سر داشت. این دیهیم با بیش از ۱۳۳۳ الماس و دو رشته مروارید، بیش از ۶۰۰ هزار دلار ارزش دارد و بسیار سنگین است! با این‌ حال ملکه الیزابت دوم آن را در روز تاج‌گذاری خود بر سر گذاشت!


گوشواره‌های برگ بلوط و بلوط (کیت میدلتون)
ازآنجاکه کیت میدلتون با پادشاه آینده بریتانیا ازدواج می‌کرد، والدین او بسیار درباره‌ آنچه روز عروسی به او هدیه دادند، تأمل کرده بودند. آن‌ها گوشواره‌هایی سفارشی به کیت هدیه دادند که شبیه بلوط و برگ بلوط بود تا نمایانگر او و خواهر و برادرش باشد. ارزش این گوشواره‌ها که در سال ۲۰۱۱ ساخته شدند حدود ۱۸ هزار دلار است!

یاقوت کبود سعودی
شاهدخت دایانا پس از ازدواج با شاهزاده چارلز در سال ۱۹۸۱ هزاران هدیه دریافت کرد. یکی از آن‌ها یک دست جواهر بود که توسط شاهزاده سعودی به او اهدا شد. او بارها از این جواهرات استفاده کرد و ارزش این سرویس یک‌میلیون دلار است.

حلقه‌ نامزدی شاهدخت دایانا
وقتی شاهزاده چارلز در دهه ۱۹۸۰ از دایانا خواستگاری کرد، به او اجازه داد تا حلقه‌ نامزدی‌اش را خود انتخاب کند. در آن زمان ارزش این انگشتر یاقوت کبود/الماس که عاقبت خوشی نداشت، ۳۶ هزار دلار بود. هنگامی‌که شاهزاده ویلیام به کیت میدلتون پیشنهاد ازدواج داد، این انگشتر را به کیت داد و ارزش آن اکنون ۱۰۰ هزار دلار است.

دستبند چوکر ردیف الماس
این دستبند پهن و زیبا از چندین ردیف الماس در گذشته یک چوکر بود که ملکه مری به گردن می‌انداخت. حالا این جواهر تبدیل به یک دستبند شده است که کیت میدلتون، دوشس کمبریج، از آن استفاده می‌کند. این قطعه جواهر از سال ۱۹۰۰ در تملک خاندان سلطنتی بریتانیا بوده و ۵۰۰ هزار دلار ارزش دارد!

 

تاج گره عاشق
تاج گره عاشق از سال ۱۹۱۴ به خاندان سلطنتی تعلق دارد و در ابتدا توسط شاهدخت دایانا مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال این تاج نیز یکی از قطعات مورد علاقه‌ کیت میدلتون است و او همواره از آن استفاده می‌کند. این قطعه جواهر حدود ۴ میلیون دلار قیمت دارد.

نیم‌تاج الماس ملکه مری
مثل هر عروس خاندان سلطنتی، مگان مارکل نیز برای روز عروسی‌اش یک تاج از گنجینه‌ سلطنتی قرض گرفت. ملکه الیزابت نیم تاج الماس ملکه مری را به مگان قرض داد که ارزش آن اکنون حدود ۲٫۵ میلیون دلار است. دوشس ساسکس هم از این جواهر یکی دوبار استفاده کرده است!

تاج هاله‌ کارتیه
تاج هاله‌ کارتیه در مجموعه جواهرات ویندزور از بهترین‌هاست. این تاج در اصل در سال ۱۹۳۶ برای ملکه‌ مادر ساخته شد و در سال ۲۰۱۱ برای جشن عروسی به کیت میدلتون قرض داده شد. در حال حاضر ارزش این تاج ۱٫۶ میلیون دلار است.

تاج زمرد گرویل
با وجود اینکه تاج زمرد گرویل از سال ۱۹۱۹ در تملک خاندان سلطنتی بوده اما تازه در سال ۲۰۱۸، به شاهزاده اوژنی برای استفاده در روز عروسی‌اش قرض داده شد. این تاج دارای ۹۳٫۷ قیراط زمرد است و ارزش آن ۵ تا ۱۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.


چوکر مروارید ۱۱ رشته
همه از علاقه‌ شاهدخت دایانا به گردنبندهای رشته‌ای (چوکر) باخبرند و او به‌خصوص عاشق رشته‌های مروارید بود. آن‌ها کاملاً با زیبایی او مطابقت داشتند، اما گردنبند ۱۱ رشته‌ای علاوه بر مروارید سنگ‌های یاقوت و الماس نیز داشت. اگرچه شاید در نظر اول به نظر نرسد، اما ارزش این قطعه جواهر ۲۰۰ هزار دلار است!
 

بیشتر از زندگی