حمله داعش به کاروان نظامیان سوریه ۹ کشته برجای گذاشت

از زمان شکست «خلافت» خودخوانده‌ «دولت اسلامی» تاکنون، نزدیک به ۱۸۰۰ نیروی دولتی سوریه و شبه‌نظامیان متحد با آن‌ها در حملات داعش کشته شده‌اند

پیش از این گزارش، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از کشته‌شدن پنج سرباز سوری و زخمی‌شدن ۲۰ تن دیگر در حمله موشکی داعش به یک کاروان نظامی خبر داده بود- HO / FBI / AFP

به گزارش یک نهاد ناظر بر درگیری‌ها و تحولات جنگ در سوریه، در حمله نیروهای گروه تروریستی داعش به یک کاروان نیروهای نظامی سوری و شبه‌نظامیان متحد آن، ۹ نفر کشته و ۱۵تن زخمی شدند.

روز دوشنبه، ۱۳ دی‌ماه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) که در نزدیکی تاسیسات نفتی در صحرای شرق سوریه در کمین نیروهای دولتی بودند، با حمله راکتی به کاروان آن‌ها، ۹ تن از سربازان سوری و شبه‌نظامیان همراه با آن‌ها را کشتند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، آن حمله یکشنبه‌شب، در منطقه‌ای دورافتاده واقع‌ در نزدیکی مرز استان شرقی دیرالزور و استان حمص رخ داد که تعدادی از مخفیگاه‌های واحدهای جهادی داعش در آنجا واقع شده است. 

این نهاد ناظر که مرکز آن در بریتانیا است، روز یکشنبه از ورود تجهیزات نظامی و نیروهای دولتی سوریه، شامل خودروهای نظامی، سلاح‌های سنگین و ده‌ها سرباز به صحرای سوریه خبر داده بود که به‌منظور عملیات نظامی علیه بقایای نیروهای داعش به آن‌جا اعزام شده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش، در حمله راکتی به آن کاروان نظامی، ۱۵ نیروی حامی دولت سوریه نیز مجروح شده‌اند.

پیش از این گزارش، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از کشته‌شدن پنج سرباز سوری و زخمی‌شدن ۲۰ تن دیگر در حمله موشکی داعش به یک کاروان نظامی خبر داده بود.

گروه تروریستی «دولت اسلامی» که در سال ۲۰۱۴ با اعلام خلافت، بخش‌های گسترده‌ای از دو کشور عراق و سوریه را تحت کنترل گرفته بود، در جنگ چندساله با ائتلاف بین‌المللی شکست خورد و آخرین مواضع ثابت خود را در ماه مارس ۲۰۱۹ از دست داد. با این‌حال، بازمانده‌های نیروهای آن همچنان در هر دو کشور، حملات پراکنده مرگباری را به شیوه چریکی ادامه می‌دهند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از زمان شکست «خلافت» خودخوانده‌ «دولت اسلامی» تاکنون، نزدیک به ۱۸۰۰ نیروی دولتی سوریه و شبه‌نظامیان متحد با آن‌ها در حملات داعش کشته شده‌اند. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از مستندسازی کشته‌شدن چندین غیرنظامی شاغل در میدان‌های گازی و نفتی سوریه و ده‌ها چوپان و غیرنظامیان دیگر، از جمله کودکان و زنان، در حملات یک سال اخیر داعش خبر داده است. 

بیشتر از جهان