شهردار نیویورک در اولین روز کاری‌ خود به پلیس پناه برد

فیلمی از شهردار منتشر شده است که ماسک بر صورت دارد و با گوشی خود با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفته است

اریک آدامز، شهردار نیویورک سیتی به مبارزه با افزایش جرم و جنایت در این شهر اقدام کرد - CHIP SOMODEVILLA /AFP - ویدیو از توییتر juliakmarsh

اریک آدامز، شهردار نیویورک سیتی در اولین روز کاری هنگام عزیمت با مترو به محل کار، ضمن تماس با شماره فوریت‌های پلیس و گزارش دادن یک مورد خشونت، به مبارزه با افزایش جرم و جنایت در این شهر اقدام کرد.

این پلیس سابق نیویورک که تازه چند ساعت پیش از آن مراسم تحلیف خود را در مقام شهردار انجام داده بود، روز شنبه، ۱۱ دی ساعت ۸ صبح سه مرد را در حال دعوا در خیابانی در بروکلین دید.

شهردار نیویورک سیتی هنگامی‌که منتظر قطار بود تا از بروکلین به سیتی‌هال برود، با فوریت‌های پلیس تماس می‌گیرد تا ماجرای خشونتی را که در جریان است گزارش دهد. او خود را شهردار جدید معرفی نمی‌کند.

pic.twitter.com/ebHyPNX7dt

توییتر جولیا مارش (@juliakmarsh)، اول ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ دی ۱۴۰۰)

ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است آقای آدامز را در حال تماشای این مردان از آن‌طرف ریل قطار نشان می‌دهد. او در ایستگاه کوسیوزکو‌ جی در بروکلین منتظر قطاری به مقصد سیتی‌هال بود.

در این ویدیو، سه مرد را در پیاده‌روی پایین ایستگاه مشغول مشت‌پرانی به یکدیگر می‌بینیم.

فیلمی از شهردار منتشر شده است که ماسک بر صورت دارد و با گوشی خود با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفته است.

شهردار می‌گوید «بله، من در برادوی و کوسیوزکو هستم و اینجا دعوای خشونت‌باری در جریان است. سه مرد.»

«بله. چی؟ نه، دعوا همین الان در جریان است،‌ تمام نشده.»

«همین الان در خیابان دارند باهم دعوا می‌کنند. سه مرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای آدامز تا پایان مکالمه به تلفنچی نگفت شهردار جدید است و در آخر گفت «آدامز، شهردار آدامز.»

به گزارش نیویورک پست در واکنش به این گزارش حدود پنج دقیقه بعد دو خودروی پلیس خود را به صحنه درگیری رساندند، اما مردان درگیر سوار ماشین شده بودند و محل را ترک کرده بودند.

ماموران پلیس هم بدون آن‌که از کسی چیزی بپرسند محل درگیری را ترک کردند.

آقای آدامز در نخستین روز کاری با وسایل نقلیه عمومی عازم محل کار جدیدش در تالار شهرداری بود و ماجرا هنگامی برملا شد که مردم و خبرنگاران به سراغ او رفتند.

او در مورد این درگیری گفت: پلیس راهنمایی رانندگی همیشه پلیس راهنمایی رانندگی است.

آقای آدامز چند دقیقه پس از شلیک توپ در میدان تایمز که نیمه‌شب و به مناسبت آغاز سال نو انجام می‌گیرد، در مقام شهردار این شهر سوگند یاد کرد.

آدامز ۶۱ ساله، صد و دهمین شهردار نیویورک و دومین شهردار سیاه‌پوست این شهر بعد از دیوید دینکینز است که از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ شهردار بود.

این سروان بازنشسته اداره پلیس شهر نیویورک در کارزار انتخابات شهرداری قول داده بود به جرائم خشونت‌بار در خیابان‌های شهر پایان دهد، جرائمی که طی همه‌گیری کرونا افزایش یافت.

او در نخستین سخنرانی خود در مقام شهردار نیز روز شنبه،‌ ۱۱‌دی (یک ژانویه) در تالار شهرداری قول داد «منابع بیشتری صرف جلوگیری از جرائم خشونت‌بار می‌کنم  و با همکاری کمیسر (پلیس)(کیچانت) سوول اداره پلیس خودمان را اصلاح می‌کنیم.»

آقای آدامز هم‌چنین از نیویورکی‌ها درخواست کرد با توجه به آن‌که شهر دچار خیزش دوباره موارد ابتلا به کووید ۱۹ شده است «اسیر بحران نشوند» و واکسن بزنند.

او گفت: عزم ما برای سال جدید این است که اسیر بحران نشویم.

© The Independent

بیشتر از جهان