قرص ضد کرونای پاکسلووید در بحرین مجوز گرفت

این مجوز برای مصرف بزرگسالان ۱۸ سال به بالا که از نشانه‌ها و عوارض خفیف تا متوسط ابتلا به کووید-۱۹ رنج می‌برند، صادر شده است

داده‌های شرکت فایزر نشان می‌دهد که این دارو میزان بستری شدن در بیمارستان و آمار مرگ‌ومیر بیماران آسیب‌پذیر را نزدیک به ۹۰ درصد کاهش می‌دهد-Handout / Pfizer / AFP

سازمان تنظیم مقررات ملی بهداشت کشور بحرین، مجوز استفاده اضطراری از قرص ضد کرونای «پاکسلووید» را صادر کرد. این مجوز برای مصرف بزرگسالان ۱۸ سال به بالا که از نشانه‌ها و عوارض خفیف تا متوسط ابتلا به کووید-۱۹ رنج می‌برند، صادر شده است.

به گزارش «بنا»، خبرگزاری دولتی بحرین،  این تصمیم روز شنبه یکم ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ دی)، بر اساس بررسی و ارزیابی داده‌هایی گرفته شد که شرکت سازنده واکسن فایزر منتشر کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت بحرین مراحل واردات قرص پاکسلووید را مطابق با استانداردها و الزامات مربوطه آغاز کرده است و پیش‌بینی می‌شود که این دارو در ماه جاری وارد آن کشور شود.

داده‌های شرکت فایزر نشان می‌دهد که این دارو میزان بستری شدن در بیمارستان و آمار مرگ‌ومیر بیماران آسیب‌پذیر را نزدیک به ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

از آغاز بحران همه‌گیری کرونا تا کنون، در بحرین بیش از ۲۸۰ هزار تن به این بیماری مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۱۴۰۰ تن نیز جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

در روزهای اخیر شمار مبتلایان به کرونا در آن کشور در حال افزایش بوده است و به نزدیک به ۳۳۵ مورد ابتلا در روز رسیده است.