«کرونا می‌تواند زندگی روزمره آمریکایی‌ها را مختل کند»

برای دومین روز پیاپی در هفت روز اخیر، رکورد تعداد مبتلایان در ایالات متحده شکسته شد

پیش‌بینی می‌شود مجوز واکسن تقویت‌کننده برای گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نیز صادر شود-JOE RAEDLE/GETTY IMAGES VIA AFP

کارشناسان بهداشتی ایالات متحده روز پنجشنبه، ۳۰ دسامبر (۹ دی)، هشدار دادند که اوج‌گیری دوباره کووید-۱۹ به دلیل سویه جدید اومیکرون، می‌تواند زندگی مردم را با اختلال‌هایی عمده‌ روبه‌رو کند و باید برای چالش‌هایی بزرگ در ماه آینده آماده بود.

بر اساس آمار رویترز، برای دومین روز پیاپی در هفت روز اخیر، رکورد تعداد مبتلایان در ایالات متحده شکسته شد و از رقم ۲۹۰ هزار مورد فراتر رفت. شمار افراد بستری در بیمارستان‌ به‌ دلیل ابتلا به کرونا در سرتاسر آمریکا، نیز ۲۷ درصد افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر میکاییل اوسترهولم، کارشناس بیماری‌های عفونی از دانشگاه مینه‌سوتا، در گفت‌وگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «به‌زودی چنان آمار مبتلایان در کشور افزایش می‌یابد که به‌دشواری می‌توان زندگی روزمره را سامان داد.»

او افزود: «ماه آینده ویروس کولاک خواهد کرد و همه جامعه را زیر فشار خواهد گذاشت.»

کارشناسان نگران‌اند که با پایان تعطیلات و بازگشت دانش‌آموزان به مدارس، زمستان سختی در پیش باشد.

به گزارش رویترز، اداره غذا و داروی آمریکا قرار است روز دوشنبه آینده مجوز تزریق واکسن‌های تقویت‌کننده فایزر/بیون‌تک برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال را صادر کند. همچنین قرار است نوجوانان و بزرگسالان ایالات متحده آمریکا بتوانند پنج ماه پس از تزریق دومین دوز فایزر، واکسن تقویت‌کننده را بزنند. در حال حاضر بین این دو تزریق دست‌کم شش ماه فاصله در نظر گرفته می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود مجوز واکسن تقویت‌کننده برای گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نیز صادر شود. کمیته واکسن مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هفته آینده برای تصمیم‌گیری درباره این مسئله نشستی برگزار می‌کند.