شرمندگی فرانسیس فورد کاپولا

ابراز تاسف کاپولا از علاقمندی سیاستمدارن محافظه‌کار به فیلم‌هایش

Frazer Harrison / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

کارگردان برنده اسکار از این که «بی‌رحم‌ترین شخصیت‌های تاریخ مدرن» عاشق فیلم کلاسیک گنگستری وی هستند، «احساس بدی» دارد.

فرانسیس فورد کاپولا از این واقعیت که بوریس جانسون طرفدار «پدرخوانده» است خوشحال نیست، چرا که به نظرش او به‌زودی «بریتانیا را نابود خواهد کرد».

در ماه ژوییه، نخست وزیر به نشریه دیلی میل گفت، محبوب‌ترین صحنه او در سینما «قتل‌های انتقام‌جویانه در آخر فیلم» شاهکار کلاسیک کاپولا در سال ۱۹۷۲ است که مارلون براندو، ال پاچینو، و دایان کیتون در آن بازی می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارگردان این فیلم، در پاسخ به اظهارات جانسون گفت، از این که «بی‌رحم‌ترین شخصیت‌های تاریخ مدرن از جمله صدام حسین و معمر قذافی و دیگران» از علاقه‌مندان فیلم وی هستند، احساس شرم می‌کند.

او به مارکت‌واچ (MarketWatch)‌ گفت: «احساس بدی دارم وقتی می‌بینم کسی می‌خواهد با الهام از یک فیلم گانگستری، کاری را در دنیای واقعی انجام دهد، یا کسی که این فیلم را دوست دارد، قرار است بریتانیای دوست‌داشتنی را به ویرانی بکشاند. من عاشق بریتانیا و سهم این کشور در تاریخ بشریت هستم؛ سهم و نقشی که از زبان زیبای ما آغاز شده است و تا فیزیک نیوتونی و پنسیلین ادامه می‌یابد. من از این که اکنون این کشور حتی ایده احمقانه خروج از اتحادیه اروپا را در نظر دارد، وحشت دارم».

ترزا می، نخست‌وزیر سابق در پاسخ به سوال میل در روز یک‌شنبه، کازابلانکا، فراری (The Fugitive)، و یکی از فیلم‌های جیمز باند به نام «تنها دوبار زندگی می‌کنی» (You Only Live Twice) را به عنوان سه فیلم محبوب خود معرفی کرد.

هفته گذشته بعد از یک مناظره فضاحت‌بار در پارلمان، جان اولیور، مجری تلویزیون، جانسون را «دلقک» نامید. این اولین باری نیست که جانسون هدف حمله اولیور قرار گرفته می‌گیرد. پنج روز پس از اعلام او به عنوان جانشین ترزا می، اولیور گفت: «متاسفانه بریتانیا قرار است کاملا به فنا رود».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر