لیگ برتر انگلستان رکورد ابتلا به کرونا را شکست

روز یکشنبه، ۲۶ دسامبر، شش بازی فوتبال در برابر انبوه تماشاگران برگزار شد

در پی گسترش موج تازه ابتلا به کرونا، لیگ برتر فوتبال انگلستان به اقدامات اضطراری بازگشته است -JUSTIN TALLIS / AFP

آمار ابتلا به کووید-۱۹ در میان بازیکنان و کارکنان باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان در هفته گذشته رکورد شکست و به شمار ۹۰ مبتلا رسید که از زمان آغاز آزمایش کووید در سال ۲۰۲۰ بی‌همتا بوده است. اکنون و با اوج‌گیری سویه اومیکرون، این رکورد یک بار دیگر شکسته شد.

به گزارش فرانس ۲۴،  بیماری کرونا در ماه دسامبر و تا امروز، دوشنبه ۲۷ دسامبر، ۱۵ بازی از رقابت‌‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان را تعطیل کرده است. 

لیگ برتر انگلستان با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که از دوشنبه ۲۰ دسامبر تا یکشنبه ۲۶ دسامبر، بیش از ۱۵ هزار آزمایش کووید-۱۹ انجام داده که از آن میان ۱۰۳ مورد مثبت بوده است.

آن بیانیه می‌افزاید: «اولویت، سلامت همگان است و لیگ برتر هر اقدام پیشگیرانه‌ای که به‌منظور مقابله با تأثیر سویه اومیکرون لازم باشد، در پیش خواهد گرفت.»

به‌رغم اوج‌گیری کرونا و اختلال در برگزاری بازی‌ها، مدیران لیگ برتر فوتبال انگلستان در نشستی در هفته گذشته، درخواست برخی از مدیران باشگاه‌ها را مبنی بر توقف لیگ، رد کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همان نشست به باشگاه‌ها اعلام شد که اگر تیمی ۱۳ بازیکن و یک دروازه‌بان آماده بازی داشته باشد، بازی انجام می‌شود.

در پی گسترش موج تازه ابتلا به کرونا، لیگ برتر فوتبال انگلستان به اقدامات اضطراری بازگشته است و افزون بر آن، بر شمار انجام آزمایش‌ بازیکنان و کارکنان باشگاه‌ها نیز افزوده است.

سازمان لیگ برتر فوتبال انگلستان در بیانیه مذکور بر تداوم همکاری تنگاتنگ خود با باشگاه‌ها تأکید می‌کند که هدف آن کاستن از خطر انتقال کویید-۱۹ در میدان بازی و نیز همگان است، و می‌افزاید:

«ما با دولت، مقامات محلی، و تشکیلات هواداران باشگاه‌ها از نزدیک همکاری می‌کنیم. در همین حال، مسئولیت هرگونه تغییرات آتی درباره دستورالعمل‌های ملی یا محلی با ما است.»

با آن که موج تازه کرونا بریتانیا را درنوردیده است، اما روز یکشنبه، ۲۶ دسامبر، شش بازی فوتبال در برابر انبوه تماشاگران برگزار شد.

بریتانیا هنوز در سطح ملی محدودیتی برای حداکثر شمار تماشاگران وضع نکرده است. با این حال، ورود به ورزشگاه‌ها تنها برای هوادارانی آزاد است که مدرک واکسینه شدن، یا نتیجه منفی آزمایشی را با خود داشته باشند که از تاریخ آن بیش از دو روز نگذشته باشد.

بیشتر از فوتبال