روزنامه کیهان مهدوی کیا را وطن فروش خواند

رسانه‌های امنیتی و وابسته به سپاه پرونده‌سازی علیه سرمربی تیم ملی امید را آغاز کرده‌اند

حضور مهدی مهدوی‌کیا در مقابل تیمی که سرمربی آن فردی اسرائیلی بود، با واکنش طیف نزدیک به حاکمیت همراه بوده است- عکس از فارس

روزنامه کیهان، که بازتاب دهنده منویات بیت رهبر جمهوری اسلامی است، در مطلبی با انتقاد از حضور مهدی مهدوی کیا در یک دیدار دوستانه که مربی تیم مقابل اسرائیلی بود، او را «وطن فروش» خواند و نوشت: «او با این اقدام و عدم عذرخواهی خود وارد زمینی شده است که پیام آن تطهیر جنایات رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی و مشروعیت‌بخشی به این غده سرطانی است.»

کیهان که مدیر مسئول آن را رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌کند، با بیان اینکه مهدوی کیا آگاهانه این اقدام را انجام داده است، افزود: «بعید است او نداند که در هر جنایت و فشاری علیه ایران و مردمش ردپای این رژیم دیده می‌شود؛ از خرابکاری و ترور دانشمندان هسته‌ای گرفته تا ترور سردار سلیمانی و جنجال و زمینه‌‌سازی برای تحریم ایران و... از این رو بازی آگاهانه در زمین چنین دشمنی جز وطن‌فروشی چه نام دیگری دارد؟»

به مناسبت ورود «جام ملت‌های عرب» به تقویم فیفا بازی دوستانه‌ای میان ستارگان فوتبالی عرب و ستارگان جهان در کشور قطر برگزار شد. مهدی مهدوی‌کیا ستاره سابق تیم ملی ایران و سرمربی فعلی تیم ملی امید نیز به‌عنوان عضو افتخاری در تیم ستارگان عرب حضور داشت درحالی‌که سرمربی تیم مقابل یعنی ستارگان جهان «آورام گرانت» اسرائیلی بود. 

حضور افتخاری مهدی مهدوی‌کیا در تیم ستارگان عرب و بازی در مقابل تیم منتخب جهان که سرمربی آن فردی اسرائیلی بود، با واکنش افراد سیاسی و طیف نزدیک به حاکمیت همراه بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دردسر بعدی نقش بستن پرچم کشورهای عرب و جهان بر روی پیراهن بازیکنان دو تیم بود که در میان آن‌ها پرچم کشور اسرائیل هم به چشم می‌خورد. برخی بازیکنان عرب، پیش از شروع بازی و هنگام گرفتن عکس دسته‌جمعی، پرچم اسرائیل را خط زدند اما مهدوی‌کیا این کار را نکرد و با اعتراض شدید رسانه‌های حکومتی ایران مواجه شد. 

خبرگزاری‌های فارس، تسنیم، تابناک ورزشی و مشرق روز دوشنبه ۲۹ آذر با انتشار مطالبی درباره سرمربی تیم ملی ایران، پرونده‌سازی علیه او را آغاز کردند و خواستار برخورد با او شدند. 

پیش از این نیز اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مجلس، در واکنش به حضور مهدوی‌کیا در تیم ستارگان عرب مقابل تیم منتخب جهان با سرمربیگری آورام گرانت به خبرگزاری فارس گفت: «این مسابقه غیررسمی بوده و انتظار داشتیم مهدی مهدوی‌کیا در این بازی شرکت نمی‌کرد چون به رسمیت نشناختن اسرائیل از آرمان‌های ملت بزرگ ما است.» 

او با بیان اینکه مهدوی‌کیا در اروپا بازی کرده است و باید شرایط را درک می‌کرد، گفت: «جوانان ما او را الگوی خودشان می‌دانند. وقتی اعتقادی به این رژیم نداریم و این کشور تنها متخاصم جهان است که فلسطین را غصب کرده، نباید آتو به دست دشمنان می‌داد.» 

ورزشکاران ایرانی در میدان‌های بین‌المللی با ممنوعیت حضور در مقابل حریفان اسرائیلی مواجه‌اند. این موضوع تاکنون بارها به شکست خودخواسته قهرمان‌های ورزشی ایران در رقابت‌های جهانی منجر شده است. برخی ورزشکاران نیز همچون سعید ملایی، پس از ممنوعیت حضور در مقابل حریف اسرائیلی، ایران را ترک کردند و با پرچم کشورهای دیگر در مسابقه‌های ورزشی حاضر شدند.