فرار ۹ گرگ باغ‌وحشی در فرانسه را به تعطیلی کشاند

هیچ انسانی در آن ماجرا آسیب ندید، اما چهار قلاده گرگ به ضرب گلوله ماموران باغ‌وحش کشته شدند

گرگ‌ها پس از نابود کردن ابزارهای امنیتی، موفق به فرار شدند، اما نتوانستند از باغ‌وحش خارج شوند- patrice schoefolt/ Pexels

فرار ۹ گرگ از باغ‌وحشی در جنوب فرانسه، باعث شد مسئولان آن‌جا را به‌طور موقت تعطیل کنند. گفته می‌شود که فرار گرگ‌ها در ساعت گشایش باغ‌وحش صورت گرفته است. 

ماجرا هفته گذشته در باغ‌وحش «تروآ واله» در شهر مونتردون-لابسونی، واقع در استان تارن در جنوب فرانسه رخ داد و هیچ انسانی در آن آسیب ندید. اما به گفته فابین چوله (از مقام‌های محلی) که روز جمعه با خبرگزاری فرانسه صحبت کرد، چهار قلاده از ۹ قلاده گرگ فراری، به دست کارمندان باغ‌وحش با گلوله کشته شدند و پنج قلاده به دست مقامات محلی بیهوش شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای چوله گفت «در زمان وقوع این حادثه، تعداد زیادی در باغ‌وحش نبودند و مردم هیچ زمانی در خطر بلافصل قرار نداشتند»، اما افزود که به علت مشکلات امنیتی، باغ‌وحش تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. 

ساوور فررا، صاحب باغ‌وحش، گفت: آن گرگ‌ها به‌تازگی به مجموعه اضافه شده بودند و پس از نابود کردن ابزارهای امنیتی، موفق به فرار شدند، اما نتوانستند از باغ‌وحش خارج شوند.

آقای فررا گفت: «برخی از این گرگ‌ها رفتاری غیرعادی و خطرناک داشتند و به همین دلیل متاسفانه چهار قلاده گرگ به دست خدمه باغ‌وحش کشته شدند.» او تاکید کرد که مردم بلافاصله از باغ‌وحش تخلیه شده بودند و خطری متوجه آنان نبود. 

باغ‌وحش «تروآ واله» در اکتبر ۲۰۲۰ هم به دلیل مشکلات امنیتی تعطیل شده بود، اما مدتی بعد به حکم دادگاه بازگشایی شد. مسئولان این باغ‌وحش در صفحه‌های آن در رسانه‌های اجتماعی گفته‌اند که قصد دارند تا اواسط ماه ژانویه آن را بازگشایی کنند.

بیشتر از جهان