خطر بستری شدن به دلیل ابتلا به اومیکرون تا ۷۰ درصد کمتر است

بریتانیا با ثبت ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ مورد ابتلای جدید در یک روز بار دیگر رکورد شکست

در این پژوهش، همه مبتلایان به سویه اومیکرون و و دلتا در بریتانیا از آغاز نوامبر بررسی شده‌اند-REUTERS/Jeenah Moon

کسانی که به سویه اومیکرون مبتلا می‌شوند، ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر از مبتلایان به سویه‌های پیشین ویروس کرونا به مراقبت‌های بیمارستانی نیاز دارند.

به گزارش بی‌بی‌سی، سازمان امنیت بهداشت بریتانیا اعلام کرده است که یافته‌های اولیه بسیار امیدبخش‌اند اما این سویه همچنان می‌تواند شمار زیادی از مردم را به بستری شدن در بیمارستان‌ نیازمند کند.

پژوهش‌ها همچنین نشان داده‌اند که پس از گذشت ۱۰ هفته از تزریق واکسن یادآور، مصونیت بدن در برابر سویه اومیکرون کاهش می‌یابد اما مصونیت ناشی از ابتلای شدید به کرونا احتمالا تا مدت بسیار طولانی‌تری باقی می‌ماند.

در این پژوهش، همه مبتلایان به سویه اومیکرون و و دلتا در بریتانیا از آغاز نوامبر بررسی شده‌اند.

در میان مبتلایان به اومیکرون، ۱۴ مورد مرگ ثبت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پژوهش یاد شده نشان می‌دهد کسانی که به اومیکرون مبتلا می‌شوند، ۳۱ تا ۴۵ درصد کمتر به بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و احتمال اینکه برای درمان در بیمارستان بستری شوند، ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر است. با این حال اگر این ویروس ملایم‌تر به‌سرعت گسترش یابد، همچنان می‌تواند فشار سنگینی بر بیمارستان‌ها وارد کند.

بریتانیا با ثبت ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ مورد ابتلای جدید در یک روز بار دیگر رکورد شکست.

هنوز معلوم نیست در صورتی که اومیکرون به گروه‌های سالمند سرایت کند چه رخ خواهد داد چرا که بیشتر بیمارانی که تاکنون به اومیکرون مبتلا شده‌ و به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، زیر ۴۰ سال داشته‌اند.

دکتر جنی هریس، رئیس اجرایی سازمان امنیت بهداشت بریتانیا، گفت: «آخرین تحلیل‌ نتیجه‌ای امیدبخش داشت و حاکی از آن بود که خطر بستری شدن مبتلایان به سویه اومیکرون نسبت به مبتلایان سویه‌های دیگر نسبتا کمتر است.»

او افزود:«موارد ابتلا در بریتانیا در حال حاضر بسیار بالا است و حتی اگر نسبت بسیار کمی از افراد به‌شدت بیمار به بستری در بیمارستان نیاز پیدا کنند، می‌تواند رقم قابل توجهی شود.»

این سویه جدید بیشتر کسانی را مبتلا می‌کند که یا پیش‌تر به سویه‌های دیگر کرونا مبتلا شده‌ یا واکسینه‌اند.

پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد که سویه اومیکرون چگونه بدن را درگیر می‌کند. برخلاف سویه‌های پیشین که ریه را درگیر می‌کرد، این سویه بیشتر بر مجاری تنفسی تمرکز دارد و به همین دلیل، سرعت شیوع آن بالاتر ولی ملایم‌تر است چون از بخش‌های حساس ریه فاصله دارد.