ماهواره اماراتی-بحرینی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید

ماهواره اماراتی همراه هدایای کریسمس به دست فضانوردان رسید

فضاپیمای اسپیس ایکس دراگون روز چهارشنبه با موفقیت یک نانوماهواره اماراتی-بحرینی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد.

این فضاپیما در ساعت ۱۲:۴۳ بعدازظهر به‌وقت محلی به آزمایشگاه علمی شناور متصل شد.

بیش از ۲۹۰۰ کیلوگرم لوازم و تجهیزات تازه، آزمایش‌ها و خوراکی‌های تعطیلات کریسمس، مانند کیک بلوبری و گیلاس، ماکارونی و پنیر و کلوچه نیز از طریق این پرواز به فضانوردان داخل هواپیما تحویل داده شد.

پروژه Light-۱ پروژه‌ای متعلق به آژانس فضایی امارات متحده عربی و آژانس فضایی بحرین است که در میان دیگر آزمایش‌ها، دِرَخش‌های پرتو گامای زمینی را مطالعه می‌کند. این پرواز از مرکز فضایی کندی فلوریدا پرتاب شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ماهواره چند هفته آینده را در ایستگاه فضایی سپری خواهد کرد تا اینکه در ژانویه برای شروع عملیات در مدار قرار گیرد.

قرار است CubeSat انفجارهای پرتوهای گاما، ذرات باردار بالای توفان‌های رعدوبرق را که سطوح مضر تشعشع را آزاد می‌کنند و می‌توانند مسافران هواپیما را به خطر بیندازد، مطالعه کند.

این ذرات می‌توانند مسافران هوایی را در یک درخشش در معرض تشعشعی ۴۰۰ برابر اشعه ایکسی که در عکس‌برداری از قفسه سینه استفاده می‌شود قرار دهند.

این تشعشعات همچنین می‌توانند برای وسایل الکترونیکی هواپیما ویران کنند باشند و سلامت مسافران و خدمه را در معرض خطر قرار دهند.

دانشجویان دانشگاه نیویورک ابوظبی و دانشگاه خلیفه این نانو ماهواره را ساختند. این گروه شامل ۹ بحرینی و ۱۴ اماراتی بود.

دانشگاه نیویورک ابوظبی مسئول بخش علمی این مأموریت است و به توسعه تجهیزات ماهواره کمک کرده است.

سازمان فضانوردی امارات متحده عربی از زمان تأسیس در ۲۰۱۴ تاکنون، چندین دستاورد مهم داشته است. ساخت ماهواره خلیفه که در این کشور طراحی و اجرا شد و در سال ۲۰۱۸ توسط یک موشک ژاپنی در مدار زمین قرار گرفت، سفر یک‌هفته‌ای فضانورد و خلبان نیروی هوایی امارات در سال ۲۰۱۹ به ایستگاه بین‌المللی فضایی، کاوشگر امید که در سال ۲۰۲۰ از ژاپن و با هدف بسیار بلندپروازانه تحقیق درباره آب‌وهوای مریخ در فصول مختلف، به فضا پرتاب شد، بخشی از تلاش‌های امارات متحده عربی برای پیوستن به باشگاه کشورهایی با فناوری فضایی هستند.

بیشتر از جهان