سویه اومیکرون؛ اسرائیل سفر شهروندان به آمریکا را ممنوع کرد

 پرواز به مناطقی که در فهرست قرمز اسرائیل قرار دارند، مستلزم دریافت مجوز ویژه است

اسرائیل سفر به ایتالیا، بلژیک، آلمان، مجارستان، مغرب، پرتغال، کانادا، سوئیس و ترکیه را نیز ممنوع کرد-Joe Raedle/Getty Images/AFP

در گرماگرم نگرانی پیرامون گسترش سویه اومیکرون کرونا و افزایش موارد ابتلا در آمریکا و اسرائیل، دولت اسرائیل سفر اتباعش به ایالات‌متحده را ممنوع کرده است.

نفتالی بنت، نخست‌ وزیراسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که ممنوعیت سفر به آمریکا در ساعت ۱۰ بعدازظهر روز سه‌شنبه اجرا خواهد شد. او همچنین هشت کشور دیگر را به فهرست مناطقی که سفر به آن‌ها ممنوع است، اضافه کرد.

این بدان معنی است که سفر شهروندان اسرائیل به بیش از ۵۰ کشور جهان ممنوع است و افرادی که از این مناطق در لیست قرمز بازمی‌گردند، باید در بدو ورود قرنطینه شوند.

 پرواز به مناطقی که در فهرست قرمز اسرائیل قرار دارند، مستلزم دریافت مجوز ویژه است.

بنا به گزارش نشریه هاآرتص، اعلامیه روز یکشنبه دولت اسرائیل تنها چند ساعت پس‌ازآن منتشر شد که روشن شد ۱۷ تن از مسافران پرواز میامی به اسرائیل به ویروس اومیکرون آلوده شده بوده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود وزارت بهداشت اسرائیل در آزمایش مسافران در بدو ورود در فرودگاه متوجه شد که ۱۰ درصد مسافران آن پرواز به ویروس کووید مبتلا شده‌اند.

اسرائیل افزون بر ایالات‌متحده سفر شهروندانش به ایتالیا، بلژیک، آلمان، مجارستان، مغرب، پرتغال، کانادا، سوئیس و ترکیه را ممنوع کرده است. 

اسرائيل از روز ۲۵ نوامبر ورود گردشگران به این کشور را ممنوع کرد و برای شهروندان اسرائیل که به کشور بازمی‌گردند، قرار قرنطینه ۳ تا ۱۴ روزه وضع کرده است.

به گزارش هاآرتص، آقای بنت در نطق تلویزیونی روز یکشنبه گفت که با گسترش سویه اومیکرون، میزان ابتلا به این بیماری می‌تواند ظرف یک هفته بالغ‌بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ مورد شود.

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که تاکنون ۱۳۴ مورد تاییدشده ابتلا به اومیکرون و ۳۰۷ مورد مظنون به آن ردیابی شده است. به گفته این وزارتخانه، تعداد ۱۶۷ مورد از بیماری توام با عوارض بوده است.

در این میان، موارد ابتلا به سویه اومیکرون در ۴۴ ایالت آمریکا ردیابی شده است. مقام‌های این کشور انتظار دارند این سویه گسترش بیشتری پیدا کند.

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان