فرانسه آتش‌بازی شب سال نو را لغو می‌کند

در پی گسترش شیوع سویه اومیکرون کرونا در اروپا، فرانسه جشن‌ها و آتش‌بازی‌های سال نو را لغو می‌کند

پیش‌بینی می‌شود اومیکرون تا میانه ژانویه به سویه غالب کرونا در اروپا تبدیل شود‌ـ Martin BUREAU / AFP

در پی گسترش شیوع سویه اومیکرون  کرونا در اروپا، فرانسه اعلام کرد که آتش‌بازی سال نو را لغو می‌کند.

مسئولان شهرداری پاریس اعلام کردند که «با کمال تاسف، ناچاریم تمام جشن‌هایی را که برای ۳۱ دسامبر در خیابان شانزه‌لیزه برنامه‌ریزی شده بود، لغو کنیم».

هیئت علمی مشاور دولت فرانسه در این زمینه توضیح داد:«با توجه به افزایش سرعت همه‌گیری و خطرهای احتمالی مرتبط با جشن‌های آخر سال، مسئولان باید محدودیت‌های قابل‌ملاحظه‌ای اعمال کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرانسه در ادامه تشدید محدودیت‌ها برای مهار شیوع سویه اومیکرون، که پیش‌بینی می‌شود تا میانه ژانویه به سویه غالب کرونا در اروپا تبدیل شود، از نیمه‌شب جمعه نیز قوانین سختگیرانه‌ای برای مسافرت بین فرانسه و بریتانیا برقرار کرده است و افراد جز به دلایل ضروری، اجازه سفر میان دو کشور را ندارند.

تمام مسافرانی که از بریتانیا به فرانسه می‌روند، باید هفت روز قرنطینه شوند و چنانچه پس از ورود به آن کشور، جواب آزمایش کرونای آنان منفی باشد، این بازه زمانی به دو روز کاهش می‌یابد.

بسیاری از کشورها تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های مسافرتی و سایر مقررات برای مهار شیوع کرونا را بار دیگر برقرار کنند.

آلمان از روز جمعه ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر)، فرانسه و دانمارک را در فهرست مناطق پرخطر قرار داده است. بر اساس اعلام دولت ایرلند، از ۱۹ دسامبر تا ۳۰ ژانویه، تمام میخانه‌ها و رستوران‌ها باید ساعت ۸ شب تعطیل کنند. دانمارک نیز، که هفته گذشته بالاترین آمار موارد جدید ابتلا به کووید را داشت، اعلام کرده است که سینماها و سالن‌های تئاتر و کنسرت را تعطیل و ساعات کاری رستوران‌ها را محدود می‌کند.

بیشتر از جهان