ولادیمیر پوتین: شوروی که از هم پاشید مسافرکشی می‌کردم

مرد قدرتمند روسیه از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق ابراز تاسف کرد

پوتین عتراف کرد که برای تامین مخارج زندگی رانندگی می‌کرده است - MIKHAIL KLIMENTYEV / AFP

ولادیمیر پوتین فاش کرد که در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، مدتی برای کسب درآمد به عنوان راننده تاکسی کار می‌کرده است.

در برنامه‌ای مستند که روز یکشنبه پخش شد، رئیس جمهوری روسیه که به گفته منتقدان، حالا ثروتش ۲۰۰ میلیارد دلار (۱۵۰ میلیارد پوند) است، اعتراف کرد که برای تامین مخارج زندگی رانندگی می‌کرده است.

بنا به گزارش بنگاه خبری دولتی آرآی‌اِی (RIA)، آقای پوتین گفته است: «گاهی باید پول بیشتری درمی‌آوردم... با ماشین، به عنوان راننده خصوصی. راستش را بخواهید حرف زدن درباره‌اش خوشایند نیست، اما متاسفانه واقعیت دارد.»

او در مورد این که کجا و چه زمانی تاکسی می‌رانده است، جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به شهر محل تولدش، سنت پیترزبورگ، برگشته بود. او پیش از آن در آلمان شرقی در استخدام کاگ‌ب (KGB) بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برنامه «روسیه: تاریخ معاصر» همچنین ناخشنودی مدام آقای پوتین را از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی فاش کرد که شامل پانزده جمهوری با مرکزیت سیاسی روسیه بود و بقای آن از دهه ۱۹۲۰ تا سقوط کامل نظام شوروی طول کشید.

آقای پوتین گفت که شاهد سقوط اتحاد جماهیر شوروی به عنوان «تجزیه روسیه تاریخی» بوده است.

اظهارات او با تنش‌های فزاینده میان روسیه و اوکراین همزمان شده است و شاهدان بین‌المللی بیم آن دارند که روسیه در تلاش حمله به همسایه کنونی‌اش و عضو شوروی پیشین باشد.

در هفته‌های اخیر نیروهای زیادی در دو طرف مرز آرایش یافته‌اند و غرب در این مورد می‌گوید اگر هر گونه عملیات نظامی صورت گیرد، به اوکراین کمک خواهد کرد.

کرملین هر گونه نقشه‌ای برای حمله را انکار می‌کند، اما روسیه هشدار داده است که پذیرای گسترش نفوذ غرب در اوکراین نخواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان