فرار میلان صدر نشین از شکست با کمک زلاتان

بازیکنان میلان نتوانستند موقعیت‌های گل چندانی را رو دروازه تیم میزبان خلق کنند

زلاتان که در طول مسابقه کار چندان خاصی را انجام نداده بود روی اشتباه مدافعان تیم میزبان صاحب یک موقعیت شد - Marco BERTORELLO / AFP

هفته هفدهم رقابت‌های سری آ ایتالیا برای تیم آ.ث میلان با خوش شانسی محض همراه بود. میلانی‌های صدر نشین در سری آ پس از باخت ۲ بر ۱ مقابل لیورپول در آخرین مسابقه گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که به حذف زود هنگام آنها از این مسابقات انجامید در خانه اودینزه پا میدان مسابقه گذاشتند تا شاید ناکامی خود در رقابت‌های اروپایی را با پیروزی در این مسابقه به دست فراموشی بسپارند.

تیم اودینزه در این مسابقه بازی را بهتر آغاز کرد و کمتر به شاگردان پیولی اجازه خودنمایی داد. غیبت مدافع مستحکم و دانمارکی روسونری‌ها یعنی کیائر در این مسابقه مشهود بود و اشتباهات مدافعان این تیم خیلی زود تیم میزبان را در دقیقه ۱۷ به گل اول مسابقه رساند.

میلان پس از دریافت گل عملا صاحب توپ و میدان بود اما بازیکنان این تیم نتوانستند موقعیت‌های گل چندانی را رو دروازه تیم میزبان خلق کنند. اودینزه نیز در جریان بازی روی ضد حملات بسیار خطرناک ظاهر شد اما تک گل نیمه نخست آنها تا دقایق پایانی بازی پا برجا بود که ناگهان مهاجم کهنه‌کار میلان یعنی زلاتان که در طول مسابقه کار چندان خاصی را انجام نداده بود روی اشتباه مدافعان تیم میزبان صاحب یک موقعیت شد و در دقیقه ۹۲ مسابقه با یک ضربه نمایشی دروازه اودینزه را باز کرد تا بازهم نشان دهد در سن چهل سالگی از چه توانایی برخوردار است.

زلاتان میلان را از یک باخت حتمی نجات داد و با حداقل امتیاز زمین مسابقه را ترک کرد. این گل زلاتان هفتمین گل او در این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا برای میلان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استفانو پیولی سرمربی میلان پس از پایان بازی اذعان داشت آنها در خط دفاعی دچار اشتباهات بچه گانه‌ای شدند که نتیجه آن این تساوی است. او در پایان مسابقه گفت: «ما در چند بازی اخیر در خط دفاعی بسیار ضعیف ظاهر شده‌ایم و باید این مسائل تاکتیکی را خیلی سریع برطرف کنیم. ما در طول ۲۰ روز هفت مسابقه برگزار کرده‌ایم و حذف از لیگ قهرمانان روحیه بازیکنان را نیز ضعیف کرده است. ما باید خیلی سریع این مشکلات را حل کنیم».

کیائر مدافع ارزشمند میلان در جریان مسابقه مقابل جنوا در هفته پانزدهم رقابت‌ها که به پیروزی سه بر صفر میلان انجامید از ناحیه زانو و رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و گفته می‌شود باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و نمی‌تواند تا پایان فصل و شش ماه آینده تیمش را همراهی کند. بدین ترتیب مشکلات تیم میلان و پیولی در بازی‌های آینده میلان در خط دفاعی بیشتر خواهد شد و سران این تیم به دنبال جذب یک مدافع کارآمد در تعطیلات ژانویه خواهند بود.

تیم فوتبال میلان با کسب یک امتیاز از مسابقه مقابل اودینزه کماکان صدر جدول را با ۳۹ امتیاز حفظ کرد اما به نظر می‌رسد رقیب همیشگی و سرسخت آنها یعنی اینتر از این فرصت نهایت بهره را خواهد برد و می‌تواند با پیروزی مقابل کالیاری دوباره به صدر جدول سری آ بازگردد.

بیشتر از فوتبال