تحصن سراسری دو روزه معلمان آغاز شد

مهم‌ترین مطالبه معلمان در تحصن اخیر اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی است

تحسن معلمان سراسر ایران، امروز شنبه ٢٠ آذر سال ١٤٠٠- twitter: @LeylaAkson

در پی عدم تحقق وعده‌های پیشین، امروز شنبه ٢٠ آذر سال ١٤٠٠، معلمان سراسر کشور در اقدامی اعتراضی دست به تحصن زده و از تدریس خودداری کردند. آنها خواهان همسان‌سازی حقوق و اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیئت علمی هستند. این تحصن قرار است فردا نیز ادامه یابد.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که اعتراض اخیر در اکثر شهرهای کشور صورت گرفته و همچنان ادامه دارد. معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواسته‌های خود را مطرح کردند و نسبت به بی‌اعتنایی مسئولان نظام و وعده‌های مکرر و بی‌نتیجه آنها اعتراض خود را ابراز کردند.

این نخستین بار نیست که معلمان نسبت به مشکلات خود و اجرا نشدن وعده‌های مسئولان اعتراض می‌کنند. آنها پیش‌تر نیز در تاریخ ٢٠ آبان، در بیش از ۲۲ شهر ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند که در برخی موارد با واکنش نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مواجه شد.

پیش از آن نیز در مهرماه و شهریور امسال نیز چندین بار تجمعاتی اعتراضی در برابر اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و وزارت آموزش و پرورش برگزار کردند. با این حال هنوز هیچ اقدام مناسبی از سوی دولت صورت نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی معلمان در فراخوان خود اعلام کرده بود که مهم‌ترین مطالبه معلمان در تحصن اخیر اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی است.

معلمان بازنشسته نیز اجرای طرح همسان‌سازی حقوق خود را خواستارند. آزادی معلمان زندانی و بازگشت آنان به کار، آموزش باکیفیت و رایگان و حل مشکلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان خرید خدمت و پیش‌دبستانی از دیگر مطالبات فرهنگیان معترض بودند.

 پیش‌تر علیرضا منادی‌سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده بود که بر اساس تصمیم اعضای این کمیسیون، رتبه‌بندی برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم، ۲۵ درصد، مربی معلم، ۴۵ درصد، استادیار معلم، ۶۰ درصد، دانشیار معلم، ۷۰ درصد و استاد معلم، ۷۵ درصد اجرا خواهد شد. اما معلمان خواستار اجرای کامل طرح رتبه‌بندی با میزان ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها هستند.