بازگشت جرارد به آنفیلد و رقابت مقابل لیورپول

جرارد سال گذشته به همراه تیم رنجرز، بدون شکست، فاتح رقابت‌های لیگ اسکاتلند شد

 یورگن کلوپ، سرمربی لیورپولمعتقد است، حضور جرارد در آنفیلد به‌یادماندنی خواهد شد - Lindsey Parnaby / AFP

هفته شانزدهم لیگ برتر انگلستان برای قرمزهای شهر لیورپول به شکل متفاوت‌تری از دیگر دیدارها برگزار خواهد شد و آن‌ها در حالی میزبان تیم فوتبال ویلا خواهند بود که استیون جرارد، اسطوره باشگاه لیورپول را روی نیمکت این تیم آن‌هم در نقش سرمربی مشاهده خواهند کرد.

جرارد که سابقه موفقیت‌های بسیاری زیادی از قبیل قهرمانی در رقابت‌های اروپایی را به همراه لیورپول در کارنامه خود دارد، حالا پس از بازنشستگی از دنیای فوتبال و تجربه سه سال مربیگری موفق در تیم گلاسگو رنجرز اسکاتلند دوباره به لیگ برتر بازگشته است تا خود را بیش‌ازپیش مطرح کند.

جرارد در حالی هدایت ویلا را قبول کرد که سال گذشته به همراه تیم رنجرز بدون قبول حتی یک شکست، مقتدرانه فاتح رقابت‌های لیگ اسکاتلند شده بود و پس از برکناری دین اسمیت به‌عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد.

جرارد در دو مسابقه قبلی که هدایت ویلا را بر‌عهده داشته است، دو پیروزی و یک شکست را به دست آورده است.

شروع فوق‌العاده او در مقابل برایتون و لستر و برد آن‌ها باعث شد تا هواداران این تیم بیش ‌ازپیش به کار او در این تیم امیدوار شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما بازی مقابل تیم سرسخت منچستر‌سیتی مقداری کار او را سخت کرد و علاوه بر بازی قابل‌قبول مقابل سیتیزن‌ها، آن‌ها نتیجه را دو بر یک واگذار کردند و حالا استیون جرارد در چهارمین بازی و شاید مهم‌ترین آن باید در آنفیلد جایی که خاطرات زیادی در آنجا دارد، مقابل لیورپول قرار بگیرد.

جرارد در سال ۲۰۱۸ مدت کوتاهی نیز در آکادمی لیورپول مشغول به فعالیت بود، اما پس از دریافت پیشنهاد از رنجرز هدایت این تیم بزرگ را در اسکاتلند بر عهده گرفت. او پیش از شروع این مسابقه عنوان کرده است که بیش‌ازاندازه برای برد در این مسابقه انگیزه دارد. او در مدت‌زمان حضورش در لیورپول ۷۱۰ بازی برای تیم موردعلاقه‌اش انجام داد و با توجه به اینکه در پست هافبک بازی می‌کرد، رکورد فوق‌العاده ۱۸۶ گل زده را از خود به‌جای گذاشت.

او درباره مسابقه مقابل لیورپول و بازگشت به آنفیلد گفت: «می‌دانم که همه به‌خاطر بازگشت من به این ورزشگاه هیجان‌زده‌اند و صحبت‌های زیادی در این مورد شده است.‌ من اما تیمم را به بهترین شکل ممکن آماده این بازی کرده‌ام و تنها هدفم کسب نتیجه لازم از این مسابقه است. همه مرا به‌خوبی می‌شناسند و می‌دانند که من چه‌کارهایی برای لیورپول انجام داده‌ام و به‌آسانی تسلیم نمی‌شوم. به‌جایی بازمی‌گردم که خاطرات زیادی در آنجا دارم، چراکه سال‌ها برای لیورپول بازی کرده‌ام.من در لیورپول به دنیا آمده‌ام و به اینجا تعلق دارم و از بچگی عاشق لیورپول بوده‌ام و همیشه هوادار این تیم باقی خواهم ماند، اما اکنون مربی تیم استون ویلا هستم و این را می‌دانم که مقابل تیم قدرتمندی قرارگرفته‌ایم و تنها هدفمان این است که آن‌ها را شکست دهیم. ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که در این مسابقه پیروز شویم.»

 یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول نیز معتقد است جدای از نتیجه که در بازی رقم خواهد خورد، حضور جرارد در آنفیلد به‌یادماندنی خواهد شد، زیرا هواداران لیورپول عاشق جرارد بوده‌اند و برای او سنگ تمام خواهند گذاشت. تیم استون ویلا هم‌اکنون با ۱۹ امتیاز در رده یازدهم جدول و لیورپول نیز با ۳۴ امتیاز بعد از منچستر‌سیتی در رده دوم جدول قرار دارد.

 

بیشتر از فوتبال