نخست‌وزیر اسرائیل پس‌ از حمله هوایی به لاذقیه: ما با نیروهای اهریمنی در نبردیم

«اسرائیل حتی یک لحظه دفاع از خود را متوقف نمی‌کند»

نخست‌وزیر اسرائیل در حاشیه هشتمین نشست سه‌جانبه میان اسرائیل، یونان و قبرس سخن می‌گفت-GIL COHEN-MAGEN / AFP

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه شنبه ۷ دسامبر (۱۶ آذر)، یک روز پس از حمله هوایی این کشور به بندر لاذقیه در سوریه، گفت اسرائیل حتی یک لحظه دفاع از خود را متوقف نمی‌کند.

بنت گفت: «ما با نیروهای اهریمنی در این منطقه هر روز و هر شب در نبردیم. حتی یک ثانیه نیز باز نخواهیم ایستاد. ما به اقدام علیه نیروهای ویرانگر ادامه خواهیم داد. استقامت خواهیم کرد و خسته نخواهیم شد.»

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، هواپیماهای اسرائیلی چندین موشک از سمت دریای مدیترانه به سوی بندر تجاری لاذقیه شلیک کردند که شماری از محموله‌های باری در این بندر را به آتش کشید.

به گزارش اورشلیم پست، نخست‌وزیر اسرائیل که در حاشیه هشتمین نشست سه‌جانبه میان اسرائیل، یونان و قبرس سخن می‌گفت، در ادامه افزود: «همزمان نیز روابط با دوستانمان را در همه زمینه‌ها تقویت می‌کنیم.»

همکاری‌ در زمینه‌های بهداشت و درمان، مقابله با تغییرات اقلیمی، اقتصاد و امنیت از مواردی بود که در این نشست سه‌جانبه به آن‌ها پرداخته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سران کشورهای یونان و قبرس نیز در این نشست، در محکومیت اقدام‌های اخیر ترکیه در قبرس و تجاوزهای ترکیه به آب‌های قبرس و منطقه‌ای حایل میان دو بخش قبرس سخن گفتند.

اسرائیل، یونان و قبرس در زمینه استخراج گاز طبیعی در دریای مدیترانه با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند. در این نشست، توافق‌نامه‌هایی برای احداث خط لوله گاز شرق مدیترانه امضا شد که قرار است طولانی‌ترین خط لوله گاز جهان باشد که گاز را از آب‌های اسرائیل به اروپا منتقل خواهد کرد.

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان، در این نشست گفت در تلاش است شورای همکاری اتحادیه اروپا-اسرائیل را فعال کند. این شورا برای تقویت روابط میان دو طرف شکل گرفته بود اما از سال ۲۰۱۳ تاکنون فعالیتی نداشته است.

امدادرسانی یکی دیگر از موضوع‌های همکاری‌های مشترک بود. نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «ما با یکدیگر نیرومندتریم. وقتی جنگل‌های کشوری آتش می‌گیرد، چرا دیگران برای خاموش کردنش به یاری نشتابند؟»

نیکوس آناستاسیادس، رئیس‌جمهوری قبرس، در این نشست پیشنهاد داد سه کشور مجمعی برای امنیت و مقابله با بلایای طبیعی تاسیس کنند. نخست‌وزیر یونان نیز از اسرائیل برای کمک به این کشور در آتش‌سوزی‌های اخیر تشکر کرد.