التون جان؛ زجر اعتیاد، کمک به هنرمندان گرفتار

ستاره موسیقی پاپ: آدم یاد می‌گیرد تجربه‌اش را به دیگران انتقال دهد

التون جان (چپ)، خواننده و آهنگساز انگلیسی، و همسرش دیوید فرنیش (راست)، تهیه کننده کانادایی-  AKMEN / AFP

التون جان توضیح داد که چرا احساس می‌کند به آن دسته از اهل موسیقی که دچار سوء‌مصرف مواد مخدر و مشروب هستند، باید کمک کند.

این ترانه‌‌سرا و خواننده صاحب‌نام با حضور در برنامه جانسون راس  که جمعه شب (۴ دسامبر- ۱۲ آذر) از آی‌تی‌وی (ITV) پخش شد، گفت به یاد فیلم «راکت‌من» (Rocketman) که می‌افتد، احساساتی می‌شود. این فیلم محصول سال ۲۰۱۹ و شامل تصاویری از دست و پنجه نرم کردن او با اعتیاد است.

او گفت: «زمانی که حالم خوب نبود و دوره توان‌بخشی را می‌گذراندم، حامیان زیادی داشتم. آدم باید دوستان خود را در دوران سختی و مشقت حمایت کند. وقتی سخت‌ترین مراحل را پشت سر می‌گذاشتم، از حمایت زیادی برخوردار بودم و هرگز آن را فراموش نمی‌کنم.»

او گفت که در این اواخر با «دو یا سه» هنرمند صحبت کرده است و به آن‌ها کمک می‌کند: «پیشرفت‌شان خوب است، واقعاً خوب است.»

او افزود: «اعتیاد خودم به مشروب رو به بهبود است. آدم یاد می‌گیرد تجربه خودش را انتقال دهد و در صورت امکان، به دیگران کمک کند، با آن‌ها ارتباط برقرار کند، و از آن‌ها حمایت کند. این همان چیزی است که برای من رخ داد... مردم خیلی با من مهربان بودند.»

التون جان همچنین گفت که در «ساعت راکت» (Rocket Hour)، برنامه رادیویی‌اش در «اپل میوزیک» (Apple Music)، تلاش می‌کند «با هنرمندان جدید ارتباط داشته» باشد و بستری برای آن‌ها فراهم کند؛ همان‌طور که خودش در ابتدای کار از راهنمایی هنرمندان پیش‌کسوت، از جمله باب دیلن و نیل دایموند برخوردار بود.

او گفت: «همه این افراد قهرمانان من بودند و با من بسیار مهربان بودند. برخوردار بودن از این نوع تایید برای آدم بسیار مهم است. آدم با خودش می‌گوید، اگر آن‌ها فکر می‌کنند کارم خوب است، پس لابد خوب هستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«این به من یاد داد که بگویم، ببین، حالا که این اتفاق برای تو افتاده، باید وقتی بزرگ شدی آن را به دیگری انتقال دهی» و این بخشی از شخصیت من است.»

اِد شیران، خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی که از شاگردان التون جان است؛ با همراهی او به تازگی ترانه جدیدی درباره تعطیلات سال نو به نام «کریسمس مبارک» منتشر کرد‌ه‌ است. التون جان همچنین اخیراً با یرز اند یرز (Years and Years) و رینا ساوایاما (Rina Sawayama) نیز همکاری داشته است.

برنامه جاناتان راس روز شنبه (۱۳ آذر) ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی از شبکه آی‌تی‌وی (ITV) پخش شد.

اگر شما یا یکی از آشنایان‌تان دچار اعتیاد به الکل هستید، می‌توانید محرمانه با خط ملی کمک به سوء‌مصرف الکل (درینک لاین- Drinkline) به شماره  0300 123 1110 تماس بگیرید یا برای کسب اطلاعات در مورد برنامه‌های موجود، به تارنمای سازمان بهداشت ملی- ان‌اچ‌اس (NHS) رجوع کنید.

اگر خود یا یکی از آشنایان‌تان دچار اعتیاد به مواد مخدر هستید، می‌توانید از کمک‌های شبانه‌روزی و محرمانه فرانک، از طریق تماس با شماره 0300 123 6600 یا ارسال پیامک به شماره 82111 و یا ارسال ایمیل یا بازدید از تارنمای آن‌ها بهره‌مند شوید.

در ایالات متحده می‌توانید با شماره 1-800-662-HELP به اداره خدمات سوء مصرف مواد و بهداشت روانی (Substance Abuse and Mental Health Services Administration) دسترسی یابید.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر