بیش از نیمی از موارد ابتلا به اومیکرون دو نوبت واکسن زده‌اند

تاکنون هیچ‌یک از موارد ابتلا به سویه جدید کرونا در بیمارستان بستری نشده‌اند یا جان نباخته‌اند

بر اساس اعلام مقام‌های بهداشت و درمان بریتانیا، از ۲۲ مورد ابتلا به سویه اومیکرون تا ۳۰ نوامبر، ۱۲ نفر آن‌ها  افرادی بوده‌اند که بیش از ۱۴ روز پس از تزریق دومین نوبت واکسن کرونا، مبتلا شده‌اند-REUTERS/Henry Nicholls

با گسترش شیوع سویه جدید اومیکرون در بریتانیا، بیش از نیمی از موارد ابتلا در انگلستان کسانی بوده‌اند که هر دو نوبت واکسن کرونا را زده‌اند.

تا شب جمعه ۳ نوامبر (۱۲ آذر)، ۷۵ مورد دیگر ابتلا به سویه اومیکرون کووید‌ـ۱۹ در انگلستان شناسایی شده‌اند که مجموع موارد ثبت‌شده ابتلا در بریتانیا را به ۱۳۴ نفر رسانده است.

بر اساس اعلام مقام‌های بهداشت و درمان بریتانیا، از ۲۲ مورد ابتلا به سویه اومیکرون تا ۳۰ نوامبر، ۱۲ نفر آن‌ها  افرادی بوده‌اند که بیش از ۱۴ روز پس از تزریق دومین نوبت واکسن کرونا، مبتلا شده‌اند. دو نفر آن‌ها بیش از ۲۸ روز قبل اولین نوبت واکسن کرونا را زده بودند و شش نفر واکسن نزده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هیچ‌یک از این افراد در پی ابتلا به سویه جدید، در بیمارستان بستری نشده‌اند یا جان نباخته‌اند، اما سازمان امنیت سلامت بریتانیا اعلام کرده است بیشتر موارد به‌تازگی ثبت شده‌اند و معمولا بین زمان ابتلا، بستری و مرگ فاصله زمانی وجود دارد. اما این نهاد اخطار «قرمز» برای شیوع این سویه صادر کرده است زیرا به نظر می‌رسد به‌دلیل شمار بالای جهش ویروس در سویه اومیکرون، پادتن‌های طبیعی بدن و پادتن ناشی از تزریق واکسن در مقابله با این سویه اثربخشی کمتری دارند.

داده‌های موجود نشان نمی‌دهد که واکسن تا چه میزان در مقابل سویه اومیکرون موثر است. بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال بریتانیا هر دو نوبت واکسن کرونا را زده‌اند.

سویه اومیکرون تاکنون در ۳۰ کشور جهان مشاهده شده است و با ۳۲ جهش در پروتئین تاج ویروس، بیشترین تعداد جهشی را داشته که در ویروس کرونا دیده شده است.

بیشتر از جهان