تلاش یک مخالف واکسن ایتالیایی برای فریب پرستاران

گذرنامه سبز کووید برای میلیون‌ها کارمند بخش‌های دولتی و خصوصی ایتالیا اجباری شده است

اگر مشخص شود که مشاغل و کارکنان بدون گذرنامه به کار خود ادامه می‌دهند، بین ۶۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ یورو جریمه خواهند شد- Joe Klamar / AFP

یک فرد مخالف واکسن ایتالیایی با ارائه یک بازوی سیلیکونی تقلبی برای تزریق واکسن‌، پرستاران را فریب داد تا بتواند گواهی تزریق واکسن کووید-۱۹ را دریافت کند.

اقدام این مرد ۵۰ ساله به پلیس گزارش شده است. فرماندار منطقه در این باره گفت که سیلیکون روی دست مصنوعی را بسیار شبیه به پوست واقعی توصیف کرد.

او در این باره گفت: «رنگ و جنس آن باعث شک کارمند بهداشتی شد و به همین دلیل از او خواست که تمام بازو را نشان دهد.»

وی اضافه کرد: «ما در باره یک موضوع مضحک صحبت نمی‌کنیم، این یک واقعیت است.»

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری آنسا، این مرد که در بخش بهداشت کار می‌کرد، به دلیل حیله‌گری و امتناع از تزریق واکسن کرونا از کارش تعلیق شده است.

در ایتالیا، تزریق کووید-۱۹ یک الزام اجباری برای همه کارکنان بهداشتی است. بر اساس داده‌های مرکز علوم و مهندسی سیستم‌ها (CSSE) در دانشگاه جانز هاپکینز، در هفته گذشته به طور متوسط ۱۳۱۵۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در روز در ایتالیا گزارش شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گذرنامه سبز کووید  برای میلیون‌ها کارمند بخش‌های دولتی و خصوصی ایتالیا اجباری شده است.

بنا به فرمان دولت ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، از روز ۱۵ اکتبر ایتالیایی‌ها برای ورود به محل کار باید برگه عبور کووید نشان دهند.

این برگ عبور تأییدیه واکسیناسیون کرونا، جواب منفی آزمایش کرونا یا بهبود از ابتلا به کرونا شش ماه پیش از آن تاریخ آن است که برای کلیه کارکنان در تمام بخش‌ها الزامی است.

سرپیچی از قوانین جدید به مجازات‌های سنگین از جمله تعلیق از کار با محرومیت از دستمزد و پرداخت جریمه منجر خواهد شد؛ اما وزرای دولت پس از اعلام این قانون گفتند که این مصوبه به اخراج کارمند نخواهد انجامید.

اگر مشخص شود که مشاغل و کارکنان بدون گذرنامه به کار خود ادامه می‌دهند، بین ۶۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ یورو جریمه خواهند شد.

برگه عبور کرونا هفته‌ها است که در ایتالیا برای ورود به ایستگاه‌های قطار، سینماها، مراکز ورزشی و دیگر اماکن عمومی الزامی است.

هرچند در هفته جاری قوانینی مشابه در یونان و اسلوونی هم برقرار شده است، ایتالیا با اقتصاد دو تریلیون یورویی خود تعداد شهروندان بیشتری را در چارچوب مقررات سختگیرانه کووید قرار می‌دهد.

بیشتر از جهان