اکران فیلم کره‌ای در سینماهای چین پس از شش سال تحریم

«آخ! مامان‌بزرگ من» اولین فیلم ساخت کره جنوبی است که پس از این مدت اکران شده است

یک سالن سینما در پکن، پایتخت جمهوری خلق چین - Greg Baker / AFP

پس از تقریبا شش سال، با پایان یافتن تحریم‌های پکن بر فیلم‌های کره‌ای، سینماهای چین قرار است این جمعه فیلمی ساخت این کشور آسیایی را نمایش دهند.

این اقدام به عنوان نشانه‌ای از بهبود روابط بین دو کشور تلقی می‌شود. آخرین فیلم کره‌ای که در سینماهای چین اکران شد، فیلم «سوءقصد» (The Assassination) در سال ۲۰۱۵ بود.

در سال ۲۰۱۶، زمانی که سئول سامانه آمریکایی دفاع موشکی پایانه منطقه ارتفاع بالا [تاد] را مستقر کرد، چین با مسدود کردن محتوای کره‌ای نارضایتی خود را ابراز کرد.

به گزارش ورایتی، پوسترهای رسمی نشان می‌دهد که سینماهای چین کمدی «آخ! مامان‌بزرگ من» (Oh! My Gran) را در روز جمعه (۳ دسامبر) اکران می‌‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«آخ! مامان‌بزرگ من» حول محور داستان بو-می، دختر دو-وون، می‌چرخد که کسی با او تصادف می‌کند و از صحنه می‌گریزد. شاهدان این حادثه مون-هی، مادربزرگ بو-می و سگش آنژا هستند اما مون-هی به بیماری آلزایمر مبتلا است.

بنابراین، دو-وون همراه مادرش به هر گوشه شهر گیومسان می‌رود تا مقصر را گیر بیاورد.

یک مقام وزارت خارجه سئول گفت: «ما [اکران فیلم] را پیشرفتی مثبت ارزیابی می‌کنیم. ما در مناسبت‌های مختلف نظرهای خود را درباره محتوای فرهنگی به طرف چینی ارائه کرده‌ایم و امیدواریم که این رایزنی‌ها بتواند اقدام‌های مثبت بیشتری را به همراه داشته باشد.»

ماه گذشته، سازمان تنظیم‌کننده فضای سایبری چین فاش کرد که بر حضور آنلاین افراد مشهور نظارت خواهد کرد. این اقدام تلاشی برای ایجاد «محیط اینترنتی مثبت و سالم» است که تنظیم اطلاعات شخصی ستاره‌ها و تبلیغات در سایت‌های مختلف آنلاین را شامل می‌شود.

© The Independent

بیشتر از فیلم