حمله داعش در شمال عراق دست‌کم ۱۲ کشته برجای گذاشت

«برای جلوگیری از رشد و سازماندهی دوباره داعش، هماهنگی نیروهای پیشمرگه، ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش ضروری است »

محل خاکسپاری سه برادر غیرنظامی کشته‌شده در حمله داعش به روستاهای مخمور- تصویر از حساب توییتر @RudawEnglish

درپی حمله شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش به مناطق روستایی در شمال عراق، دست‌کم ۱۲ نفر، ازجمله سه غیرنظامی، کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری «روداو» کردستان عراق، نیروهای گروه تروریستی داعش در حمله به دو روستا در شهرستان مخمور، واقع در استان اربیل که در ساعت‌های پایانی پنجشنبه‌شب، ۱۱ آذرماه، رخ داد، با نیروهای پیشمرگه کرد درگیر شدند که به کشته و زخمی‌شدن تعدادی از پیشمرگه‌ها منجر شد. 

براساس این گزارش، سه غیرنظامی و دست‌کم ۹ پیشمرگه کرد در جریان این حملات کشته شدند. غیرنظامیان کشته‌شده، سه برادر و کوچک‌ترین آن‌ها یک کودک ۱۱ساله بود.

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر منطقه اقلیم کردستان عراق، روز جمعه در بیانیه‌ای، ضمن تسلیت به خانواده‌های کشته‌شدگان، گفت که داعش در مناطق مورد مناقشه بین اقلیم کردستان و دولت فدرال بغداد، به یک «تهدید واقعی» تبدیل شده است.           

او در این بیانیه تاکید کرده است که برای جلوگیری از رشد و سازماندهی دوباره داعش، باید هرچه سریع‌تر، «هماهنگی میان نیروهای پیشمرگه، ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش قوی‌تر و مستحکم‌تر شود».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مخمور در محدوده‌ای از مناطق مورد مناقشه در شمال عراق واقع شده است و شبه‌نظامیان داعش از شکاف‌های امنیتی موجود در منطقه برای انجام حملات خود بهره می‌گیرند.  

دولت عراق پس از سه سال مقابله با نیروهای گروه تروریستی «دولت اسلامی» یا داعش، در سال ۲۰۱۷ میلادی به‌طور رسمی از پیروزی بر این گروه و آزادی کامل کشور از چنگ این نیروهای خبر داد. اما از آن زمان به‌بعد همچنان هسته‌های پراکنده افراد وابسته به این گروه تروریستی در مناطق مختلف، ازجمله شمال عراق، نیروهای نظامی و امنیتی و حتی افراد غیرنظامی را هدف حملات مرگبار خود قرار می‌دهند. 

در هفته گذشته نیروهای گروه تروریستی داعش با کارگذاشتن یک بمب کنارجاده‌ای در استان دیاله واقع‌در شمال عراق، پنج نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان را کشتند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.

همچنین در شهریورماه امسال، درپی حمله شبه‌نظامیان داعش به یک ایست بازرسی در نزدیکی شهر کرکوک، ۱۳ نیروی پلیس عراق کشته شدند. اواخر مردادماه نیز حمله داعش به پایگاه نیروهای حشد شعبی در شمال بغداد، دست‌کم سه کشته و هفت زخمی برجای گذاشت.

پیش از آن، در اواخر تیرماه هم درپی انفجاری در بازار در شهرک صدر بغداد، که مسئولیت آن را گروه داعش برعهده گرفت، دست‌کم ۳۵ نفر کشته و ۶۰ نفر مجروح شدند.

بیشتر از جهان