ترامپ: من نگفتم شاهزاده چارلز کسالت‌آور است

«او طرفدار محیط‌زیست است و بیشتر درباره همین موضوع حرف زد که اشکالی هم نداشت»

از چپ: کامیلا، دوشس کورنوال، شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا، دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و هسمرش ملانیا ترامپ - MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ، گزارش‌های حاکی از این‌که او در جریان دیدار رسمی از بریتانیا در سال ۲۰۱۹ شاهزاده چارلز را کسالت‌آور یافته، رد کرده است.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با نایجل فاراژ که قرار است روز چهارشنبه پخش شود، گفته است که شاهزاده ولز «یک طرفدار محیط‌زیست» است. 

آقای فاراژ گفت: «شما با چارلز ملاقات کردید و یکی از سخنگویان مطبوعاتی شما گفت که در این دیدار حوصله‌تان سر رفته بود.»

آقای ترامپ در پاسخ گفت: «نه حوصله‌ام سر نرفته بود.»

«از چارلز خوشم می‌آید و فکر کردم [فردی] عالی است. نه، او یک طرفدار محیط‌زیست است. او بیشتر درباره محیط‌زیست حرف زد که اشکالی نداشت.» 

او در ادامه گفت: «متوجه شدم که این هدف این دیدار بود و او نظراتش را با من درمیان می‌گذاشت.»

«ابدا حوصله‌ام سر نرفت. چارلز فردی فوق‌العاده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ادعا در کتاب «استفانی گرشم» سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید مطرح‌شده است که می‌گوید آقای ترامپ در ضیافت شامی که ملکه در جریان دیدار رسمی او از بریتانیا درسال ۲۰۱۹  ترتیب داده بود، شاهزاده چارلز را فردی کسالت‌آور یافت.

خانم گرشم که میان سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ سخنگوی مطبوعاتی دولت بود و نیز در سمت‌های دیگری در کاخ سفید خدمت کرده است، در اکتبر سال جاری کتابی افشا‌کننده تحت عنوان «به سوال‌های شما پاسخ می‌دهم: آنچه در کاخ سفید ترامپ دیدم» منتشر کرد.

خانم گرشم در این کتاب در چند مورد درباره زندگی حرفه‌ای و خصوصی رئیس‌جمهوری سابق ازجمله واکنش او در دیدار با شخصیت‌های برجسته در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، افشاگری کرده است.

او در این کتاب نوشته است که رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا شکایت کرده بود که گفتگویش با شاهزاده چارلز «بسیار بد بوده است» و ملانیا ترامپ، بانوی اول نیز در واکنش گفته بود: «بله، او سخت حوصله‌اش سر رفته بود.»

خانم گرشم همچنین ادعا کرده است که آقای ترامپ با ژستی حاکی از بی‌حوصلگی و نارضایتی گفته بود که شاهزاده چارلز که بارها نظراتش را در مورد اقدام برای محیط‌زیست مطرح کرده است «درباره هیچ‌چیز جز تغییرات اقلیمی» حرف نزد.

© The Independent

بیشتر از جهان