کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد بالای ۸۰ سال پس از دوزهای تقویتی

این اولین بار از تابستان به این سو است که میزان مرگ و میر در انگلیس در گروه سنی بالای ۸۰ سال از گروه سنی ۶۰ تا ۷۹ پیشی می‌گیرد

افراد بالای ۵۰ سال در انگلیس تشویق به تزریق دوز تقویتی می‌شوند- 

THOMAS COEX / AFP

پژوهش‌ها و تجزیه و تحلیل‌های جدید نشان می دهد که برای اولین بار از تابستان به این سو در انگلیس، افراد ۸۰  ساله و مسن‌تر در مقایسه با ۶۰ تا ۷۹ ساله تعداد کمتری از مرگ و میرهای ثبت شده ناشی از کووید-۱۹را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع ۴۲.۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در انگلیس و ولز در هفته منتهی به ۱۹ نوامبر در میان افراد بالای ۸۰ سال ثبت شده است، در حالی که ۴۴.۶ درصد درگذشتگان را افراد ۶۰ تا ۷۹ ساله تشکیل داده است.

در هفته منتهی به ۲۹ اکتبر، افراد بالای ۸۰ سال بیش از نیمی (۵۰.۴٪) از مرگ و میرها را به خود اختصاص داده بودند، اما برای اولین بار از ابتدای تیرماه میزان مرگ و میر در میان گروه سنی ۶۰ تا ۷۹ ساله از افراد بالای ۸۰ ساله پیشی گرفته است.

این ارقام توسط خبرگزاری PA با استفاده از آخرین داده‌های ثبت مرگ و میر از دفتر آمار ملی (ONS) گردآوری شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این روند همزمان با عرضه دوزهای تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ رخ داده است که تزریق آن به گروه‌های مسن‌تر از پایان سپتامبر آغاز شده است.

تخمین زده می‌شود که واکسن‌های تقویت‌کننده‌ها، در بزرگسالان بالای ۵۰ ساله و دو هفته پس از تزریق، بیش از ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند.

بر اساس یافته‌های منتشر شده توسط آژانس امنیت سلامت بریتانیا، حفاظت برای افراد بالای ۵۰ سال که دوزهای اول و دوم واکسن  آسترازنکا را دریافت کرده‌اند، ۹۳.۱ درصد و برای افرادی که واکسن فایزر- بیونتک دریافت کرده‌اند، ۹۴ درصد است.

در اوج موج دوم فراگیری، در هفته منتهی به ۲۹ ژانویه، افراد ۸۰ ساله و بالاتر ۶۰.۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از کووید-۱۹ ثبت شده در انگلیس و ولز را به خود اختصاص داده بودند، در حالی که این رقم برای ۶۰ تا ۷۹ ساله‌ها ۳۲.۲ درصد بود.

در هفته منتهی به ۱۹ نوامبر، در مجموع ۹۵۲ مرگ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس و ولز ثبت شده است.