سیاست‌مدار نئونازی رییس شورای شهری در آلمان شد

نایب‌رییس حزب سوشیال دموکرات می‌گوید: «[انتخابی] غیرقابل تحمل و کاملا غیرقابل قبول»

Sebastian Haak / dpa / AFP

یکی از اعضای حزب راست افراطی با تمایلات نئونازی به‌عنوان رییس شورای شهری در آلمان انتخاب شد.

«استفان جاگش» از حزب دموکراتیک ملی به اتفاق آرا به ریاست شورای دهکده «آلتنستادت-والدسیدلانگ» در ایالت «هسن» انتخاب شد. او در این انتخابات هیچ رقیبی نداشت و رای هر ۷ نفر عضو شورا را کسب کرد، از جمله نمایندگان حزب‌ آنگلا مرکل، اتحادیه دموکراتیک مسیحیان، و همینطور حزب چپ میانه‌روی سوسیال دموکرات.

رالف استگنر، نایب‌رییس حزب سوسیال دموکرات در توییتر گفت: «[انتخابی] غیرقابل تحمل و کاملا غیرقابل قبول. این اقدام کاملا در تضاد با ارزش‌های اساسی حزب سوسیال دموکرات است. این انتخاب به شهرت و اعتبار سوسیال دموکراسی آسیب می‌زند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش دویچه وله، سون مولر-وینتر و لوسیا پاتریش، دو تن از رهبران اتحادیه دموکراتیک مسیحیان در هسن نیز در بیانیه‌ای مشترک «شوک و عدم درک مطلق» خویش از این انتخاب را اظهار داشتند. آنها افزودند این «تصمیم اشتباه» باید تصحیح شود.

لیسا نال، رییس حزب سوسیال دموکرات در این منطقه هم گفت از این اقدام «کاملا مبهوت» شده است.

آقای جاگش در بیانیه‌ای که در صفحه‌ رسمی فیسبوک خود منتشر کرد ادعا کرده است می‌خواهد در راستای «منافع شهر خدمت کرده و به همکاری سازنده با سایر احزاب ادامه خواهد داد».

در صفحه شخصی فیسبوک او در عکسی دیده می‌شود با پلاکاردی در دست که نوشته است: «آنها می‌گویند مهاجرت ولی منظورشان نسل‌کشی است که به توهم توطئه مشهور غیرعلمی و عموما یهودی‌ستیزانه نئونازی‌ها به‌عنوان «نسل‌کشی سفیدپوستان» اشاره دارد. حزب دموکراتیک ملی نیز همواره با گروه‌های نئونازی ارتباط داشته است».

‌آقای «جاگش» پیش از این در سال ۲۰۱۶ خبرساز شد وقتی در یک تصادف رانندگی مجروح شد و این پناهنده‌ای سوری در حال عبور از نزدیکی محل تصادف بود که به کمک‌اش شتافت و نجاتش داد. در آن زمان وی مشغول نگارش اظهاراتی نژادپرستانه در صفحه شخصی فیسبوک خود بود، اظهاراتی نظیر «قایق پر است»، «سیلاب پناهجویان را متوقف کنید» و «در هم آمیختن نسل‌کشی است»

مارکوس برندو، رهبر حزب سوسیال دموکراتیک در «آلتنستادت» گفته است که اعضای شورا مجبور به رای به این چهره راست افراطی شدند چرا که هیچ نامزد دیگری برای این منصب وجود نداشت.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان