آغاز آزمایش خدمات اینترنت فضایی در سفرهای هوایی

 استارلینک در حال مذاکره با چند شرکت هواپیمایی است تا به آن‌ها خدمات اینترنتی باند پهن داخل پرواز ارائه دهد

این امکان وجود دارد که استارلینک درنهایت به جایگزینی قدرتمندتر و مطمئن‌تر برای جی‌پی‌اس تبدیل شود‌ـ  SPACEX / AFP

استارلینک اسپیس ایکس، آزمایش خدمات اینترنتی خود در هواپیماها را با هدف ارائه خدمات اینترنتی به شرکت‌های هواپیمایی به‌زودی آغاز خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ به نقل از جاناتان هافلر، معاون تجاری و امور فروش، استارلینک در حال مذاکره با چند شرکت هواپیمایی است تا به آن‌ها خدمات اینترنتی باند پهن داخل پرواز ارائه دهد.

هر هفته حدود شش ماهواره در این شرکت مونتاژ می‌شود و به نظر می‌رسد اسپیس‌ایکس در حال حرکت به‌ سوی ساخت نسخه‌ای پیشرفته‌تر از این ماهواره است. مشخص نیست که مذاکرات در این مرحله به چه میزان پیشرفت کرده‌اند یا جزئیات این آزمایش چیست.

اسپیس‌ایکس در تلاش برای ایجاد یک صورت فلکی ماهواره‌ای با بیش از ۳۰ هزار ماهواره، [تاکنون] هزاران ماهواره به فضا پرتاب کرده است. این شرکت هفته گذشته ۵۳ ماهواره از فلوریدا به فضا پرتاب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این امکان وجود دارد که استارلینک درنهایت به جایگزینی قدرتمندتر و مطمئن‌تر برای جی‌پی‌اس تبدیل شود، با وجود آنکه دقت آن در حال حاضر به‌اندازه دقت سامانه کنونی [سامانه موقعیت‌یاب جهانی] نیست.

جی‌پی‌اس از سیگنال‌های شناخته‌شده‌ای استفاده می‌کند که ممکن است آن را در برابر حملات کلاه‌برداری یا اختلال پارازیت آسیب‌پذیر کند، اما این به سود شرکت‌های تولیدکننده است تا بتوانند بی‌دردسر دستگاه‌های گوناگونی بسازند که با این سیگنال‌ها ارتباط برقرار کند.

متاسفانه تعداد زیاد فضاپیماها در فضا عامل بیش از نیمی از موارد نزدیک شدن‌های خطرناک در فضا است که به گفته رئیس گروه تحقیقاتی استروناتیکس، تقریبا ۱۶۰۰ برخورد از نزدیک در هفته را شامل می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، اسپیس‌ایکس همچنین در زمینه تولید موشک استارشیپ در «بحران» مالی به‌ سر می‌برد.

ماسک نوشت: «بحران تولید رپتور به‌مراتب بدتر از آن است که چند هفته پیش به نظر می‌رسید... هیچ راهی برای لاپوشانی این مشکل وجود ندارد.»

او در یادداشتی که به رویت سی‌‌ان‌‌بی‌‌سی (CNBC) نیز رسیده است و اولین بار اسپیس اکسپلورد گزارش‌ کرد، می‌افزاید: «اگر نتوانیم طی سال آینده به نرخ پرواز دست‌کم هر دو هفته یک‌ بار استارشیپ دست‌ یابیم، با خطر جدی ورشکستگی روبه‌رو خواهیم بود.»

اسپیس‌ایکس تا پیش از انتشار این گزارش، به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر دراین‌باره پاسخی نداد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی