شغل رویایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

۳۰ ساعت کار در هفته همراه با افزایش حقوق منظم، مرخصی و نوشیدنی گرم در محل کار از ویژگی‌های شغل رویایی است

در حال حاضر «شغل رویایی‌شان» را دارند مسافت رفت‌و‌آمدشان تا محل کار کوتاه و بین ۱۶ تا ۲۰ دقیقه است و رئیسی حمایتگر دارند-careerwise

بر اساس پژوهشی جدید، «شغل عالی» سالانه ۴۴ هزار پوند به کارکنان حقوق می‌‌دهد و ساعت کاری که از آن‌ها می‌خواهد کمتر از هفته‌ای ۳۰ ساعت است.

نتایج نظرسنجی از ۲۰۰۰ بزرگسال در بریتانیا نشان داده است کسانی که در حال حاضر «شغل رویایی‌شان» را دارند مسافت رفت‌و‌آمدشان تا محل کار کوتاه و بین ۱۶ تا ۲۰ دقیقه است و رئیسی حمایتگر دارند.

در حالی که حداکثر ساعت کاری هفتگی در بریتانیا ۴۸ ساعت است، کسانی که شغل رویایی‌شان را دارند بین ۲۱ تا ۳۰ ساعت کار می‌کنند و سالانه ۲۹ روز سهمیه تعطیلات دارند.

سایر شرایط لازم عبارت‌اند از ارزیابی‌های منظم و افزایش حقوق، مرخصی روز تولد و نوشیدنی گرم مجانی در محل کار.

به گفته افراد شاغل، محیط کار در میزان شادابی آن‌ها سر کار تاثیر دارد، و داشتن همکاران خوشرو و صمیمی، محیط مرتب و موقعیت مکانی خوب به‌عنوان مهم‌ترین عوامل رده‌بندی شده‌اند.

از همه مهم‌تر، بیشتر افراد گفتند که شغل رویایی آن‌ها سالانه ۴۴ هزار و ۳۵۵ پوند حقوق می‌دهد.

اندرو وود، سخنگوی راجا ورک‌پلیس (Raja Workplace)، تامین‌کننده تجهیزات اداری که بانی این نظرسنجی بوده است، گفت یافته‌ها حاکی از اهمیت همسویی محل کار با سبک زندگی و ارزش‌های شخصی کارکنان است.

وود گفت: «عالی است که می‌بینیم شمار زیادی از افراد بر این باورند که شغل رویایی‌شان را یافته‌اند زیرا کار بخشی بسیار بزرگ از زندگی امروزی ما است.»

«کارفرمایان هنگام طراحی محل کار و محیط برای کارکنانشان، باید موارد فراوان و متفاوتی را در نظر بگیرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مدت همه‌گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌ها مدل‌های کاری دوگانه را ارائه کردند که از کارکنان می‌خواست هفته‌ای چند روز از خانه کار کنند.

بر اساس تازه‌ترین ارقام اداره آمار ملی [بریتانیا]، در سال ۲۰۲۰، نسبت افرادی که از خانه کار می‌کردند افزایش یافت و به ۳۷ درصد رسید، که از رقم ۲۷ درصد در سال ۲۰۱۹ بیشتر بوده است.

در پاسخ به سوال در مورد بزرگ‌ترین نکات مثبت و منفی کار از خانه، بیشتر افراد گفتند که تعادل بهتری بین کار و زندگی‌شان ایجاد کرده اما همکاری و مشارکت را دشوارتر کرده است.

از بین کسانی که در نظرسنجی راجا ورک‌پلیس شرکت کردند، ۵۷ درصد گفتند که شغل ایده‌آل آن‌ها ترکیبی از کار مشارکتی و فردی است.

علاوه بر این، بیش از یک‌سوم افراد (۳۶ درصد) گفتند که به عقیده آن‌ها، فرهنگ کاری شغلشان مهم‌تر از میزان حقوق است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی