انفجار بمب قدیمی در مونیخ سه زخمی بر جای گذاشت

هنوز اطلاعات دقیقی از نوع بمب منتشر نشده است، اما احتمالا از بمب‌های به‌جا مانده از بمباران‌های جنگ جهانی دوم است

این بمب زمانی منفجر شد که عملیات ساخت‌وساز در نزدیکی ایستگاه «دونرزبرگربروکه» در حال انجام بود-CHRISTOF STACHE / AFP

روز چهارشنبه ۱ دسامبر (۱۰ آذر)، انفجار بمبی قدیمی در نزدیکی یک ایستگاه پررفت‌و‌آمد قطار در شهر مونیخ، در جنوب آلمان، سه زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش سی‌ان‌ان، این بمب زمانی منفجر شد که عملیات ساخت‌وساز در نزدیکی ایستگاه «دونرزبرگربروکه» در حال انجام بود. نیروهای امدادی به سرعت به محل حادثه رسیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیتر ورتمان، از مسئولان روابط عمومی پلیس مونیخ، به سی‌ان‌ان گفت: «تا این لحظه هیچ نشانه‌ای از یک حمله تروریستی در کار نیست. بر اساس یافته‌های اولیه، سه نفر در این حادثه زخمی شده‌‌اند. محل حادثه از مردم تخلیه شده و رفت‌وآمد قطارها در مسیرهای اصلی متوقف شده است.»

دلیل انفجار، عمل کردن یک بمب قدیمی اعلام شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از نوع بمب منتشر نشده است، اما احتمالا از بمب‌های به‌جا مانده از بمباران‌های جنگ جهانی دوم است.

کارولین شروت، از روابط عمومی پلیس مونیخ، نیز به سی‌ان‌ان گفته است که خارج از محدوده انفجار هیچ خطری کسی را تهدید نمی‌‌کند.

انفجار مهمات قدیمی گهگاه در آلمان حادثه می‌آفریند.

در ژوئن ۲۰۱۹، مردم شهر «آهلباخ» در جنوب آلمان ساعت یک نیمه شب از صدای انفجار مهیبی از خواب پریدند که حفره‌ای به پهنای ۱۰ متر و گودی ۴ متر در زمینی کشاورزی به‌جا گذاشت. پلیس گفت که تقریبا مطمئن است که این انفجار ناشی از مهمات به‌جا مانده از جنگ جهانی دوم است.

در آوریل ۲۰۱۸ نیز پلیس یک بمب نیم تنی را در برلین خنثی کرد.

شهر مونیخ در جنگ جهانی دوم در مجموع ۷۴ بار بمباران هوایی شد که بیش از ۶ هزار کشته و ۱۵ هزار زخمی بر جای گذارد و بخش‌های زیادی از مناطق قدیمی آن را ویران کرد.

بیشتر از جهان