فیلم «خانه گوچی» بازار این برند لوکس را داغ کرد

پس از نمایش فیلم، جستجوی اینترنتی برای محصولات گوچی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است

گوچی به طور غیررسمی به تولید فیلم خانه گوچی کمک کرده است- STR / AFP

در پی پخش فیلم بلند «خانه گوچی»، که نخستین بار هفته پیش اکران شد، جست‌و‌جوی آنلاین برند گوچی افزایش یافته است.

در این فیلم، به کارگردانی ریدلی اسکات، لیدی گاگا در نقش پاتریسیا رجیانی، بازی می‌کند که در سال ۱۹۹۵ آدمکشی استخدام کرد تا شوهر سابقش و رئیس این برند مد، موریتزیو گوچی ( با بازی آدام درایور)، را بکشد.

روز جمعه وب‌سایت Lovethesales.com، محل فروش کالاهای برند و مد، گزارش کرد جست‌و‌جوی کیف‌های گوچی نسبت به هفته گذشته ۲۵۷ درصد افزایش یافته است. جست‌و‌جوی لباس‌های این برند ۷۳ درصد و دمپایی‌هایش ۷۵ درصد بیشتر شده است.

تاثیر این فیلم در فروش گوچی دور از انتظار نبود، و به گزارش نشریه پوشاک روزانه زنان (WWD)، کلر رابلت، مدیر بخش روابط مالی و اطلاعات بازار در کرینگ، شرکت مادر گوچی، پیش‌بینی کرده بود که این فیلم «اثر هاله‌ای» روی برند گوچی بگذارد.

هرچند گوچی فیلم «خانه گوچی» را تایید و پشتیبانی رسمی نکرده است، این برند از راه‌های دیگر در تولید فیلم دخیل بوده است، به‌عنوان مثال گلچینی محدود از اقلام اصل و وسایل صحنه را از آرشیوش در اختیار شرکت‌های فیلمسازی ام‌جی‌ام (MGM) و اسکات فری پروداکشنز (Scott Free Productions) قرار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این برند همچنین اجازه داد یک صحنه خرید در فروشگاه اصلی‌اش در ویا کندوتی در رم فیلمبرداری شود. اما شاید از همه شاخص‌تر بازی سلما هایک در نقش جوزپینا اوریما باشد، غیبگویی که دوست و همدست رجیانی می‌شود.

هایک با فرانسوا آنری پینو، رئیس و مدیرعامل شرکت کرینگ، ازدواج کرده است. جولی زربو، از وب‌سایت فشن لو (Fashion Law)، به گاردین گفت حضور هایک در فیلم به این معنا بود که «از همان اول کاملا روشن بود که گوچی این فیلم را پس نخواهد زد».

گوچی عکس‌هایی از گاگا در فیلم در نقش رجیانی را روی کانال‌های رسانه‌های اجتماعی‌اش منتشر کرده است، همین‌طور عکس فرش قرمز جرد لتو، نماینده برند، (که در فیلم نقش پائولو گوچی را بازی می‌کند) را منتشر کرده است که در مراسم اکران نخست فیلم در لس‌آنجلس کت و شلوار و جلیقه ساتن صورتی برند گوچی به تن دارد.

گاگا هم در تور رسانه‌ای و اکران فیلم در ماه جاری، تعدادی از لباس‌هایی را پوشیده بود که الساندرو میکله، مدیر بخش خلاقیت و نوآوری گوچی، طراحی کرده است، از جمله پیراهن بنفشی از نمایش مد لاو پِریِد (Love Parade) که در رسانه‌های اجتماعی تحسین طرفداران را برانگیخت.

فیلم «خانه گوچی» نقدهای عموما مثبتی دریافت کرده است و ایندیپندنت این فیلم را یک «نمایش بازاری قلقلک‌دهنده، خنده‌دار و کاملا جذاب» توصیف کرده است. 

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی