سه کشته و هشت زخمی در تیراندازی دبیرستان آکسفورد

فرد مهاجم تصاویری از تمرین با اسلحه را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده بود

از قبل شایعاتی مبنی بر احتمال تیراندازی در مدرسه وجود داشته است-REUTERS/Seth Herald

تیراندازی یک دانش‌آموز ۱۵ ساله در دبیرستان آکسفورد میشیگان در ایالات متحده، به کشته شدن سه دانش‌آموز و زخمی شدن هشت تن دیگر منجر شد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، مایکل بوچارد، پلیس منطقه اوکلند، با اشاره به تلاش ماموران برای کشف انگیزه تیراندازی سه‌شنبه، ۳۰ نوامبر (۹ آذر)، گفت: «بر اثر تیراندازی این دانش‌آموز آکسفورد سه نوجوان ۱۶، ۱۴ و ۱۷ ساله کشته و هشت نفر مجروح شدند که حال آن‌ها وخیم است. یکی از مجروحان معلمی است که از ناحیه کتف زخمی شده بود. او از بیمارستان مرخص شده اما هفت دانش‌آموز در رده سنی ۱۴ تا ۱۷ سال هنوز در بیمارستان بستری‌اند؛ از جمله دختری ۱۴ ساله که پس از عمل جراحی به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوچارد با بیان اینکه اسلحه به پدر دانش‌آموز تعلق داشته است، گفت: «هنوز مشخص نیست این اسلحه چرا خریداری شده اما معلوم شده است که مظنون با این کلت سیگ‌ساور ۹ میلی‌متری تمرین و تصاویری را نیز منتشر کرده است.»

پلیس بر لزوم بررسی سابقه انضباطی دانش‌آموز مهاجم در مدرسه هم تاکید و اعلام کرده است: «لازم است بدانیم قبل از این رویداد چه اتفاقی افتاده است و اگر نشانه‌هایی وجود داشته‌، چرا و چگونه نادیده گرفته شده‌اند. ما برای یافتن شواهدی مبنی بر انگیزه احتمالی، در جست‌وجوی تلفن همراه مظنون، تصاویر دوربین‌های مدرسه و پست‌های او رسانه‌های اجتماعی هستیم.»

مدیران این مدرسه در پی وقوع حادثه‌ای عجیب در اوایل ماه نوامبر، برای والدین نامه‌‌ای حاوی هشدار ارسال کرده و گفته بودند که در حال رصد شرایط‌اند. بر اساس نامه‌ مدیر مدرسه در چهارم نوامبر، شخصی سر یک آهو را از پشت‌بام مدرسه به داخل حیاط پرتاب و چند پنجره را با رنگ، قرمز کرده است. با این حال روز دوازدهم نوامبر به والدین اطلاع داده شد که «برای مدرسه و دانش‌آموزان هیچ تهدیدی وجود ندارد».

پلیس تایید کرده است که تیراندازی روز سه‌شنبه به خرابکاری‌های قبلی ارتباطی ندارد و دانش‌آموز دیگری آن را مرتکب شده است؛ با این حال شایعاتی مبنی بر احتمال تیراندازی در مدرسه وجود داشته است. یکی از والدین خبر داده که پسرش روز سه‌شنبه در خانه مانده و به مدرسه نرفته زیرا تهدیدهایی مبنی بر تیراندازی شنیده بوده است. چند دانش‌آموز دیگر نیز اعلام کردند که مدت‌ها است شایعاتی درباره این موضوع شنیده‌اند. 

در پی این اتفاق، فرد مهاجم بدون مقاومت بازداشت شد و مدارس منطقه هم تا پایان هفته تعطیل شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به این تیراندازی، پیش از سخنرانی در یک کالج محلی در مینه‌سوتا، گفت: «قلب من همراه خانواده‌هایی است که غم و اندوه باورنکردنی از دست دادن عزیزانشان را تحمل می‌کنند.»

بیشتر از جهان