اومیکرون؛ بررسی قرنطینه هفت روزه همه مسافران ورودی به آمریکا

کاهش بازه زمانی انجام آزمایش کرونا از سه روز به یک روز قبل از پرواز از دیگر برنامه‌های احتمالی دولت بایدن است

مسافران در فرودگاه‌های لاگواردیا در نیویورک-Robyn Beck / AFP

همزمان با گزارش مواد بیشتری از ابتلا به اومیکرون، سویه جدید ویروس کرونا در جهان، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی هفت روز قرنطینه خانگی برای همه مسافران ورودی به ایالات‌متحده است. انتظار می‌رود نتیجه بررسی‌ها روز پنجشنبه اعلام شود.

دکتر دین، از اولین متخصصانی که درباره شیوع کووید-۱۹ در آمریکا به دولت هشدار داده بود، بر این باور است که در حال حاضر دست‌کم ۲۰۰۰ مورد ابتلا به اومیکرون در ایالات‌متحده آمریکا وجود دارد. البته هنوز از ثبت موارد ابتلا به اومیکرون در آمریکا گزارشی رسمی منتشر نشده است.

آمریکا در حال حاضر همه پروازها از هشت کشور آفریقایی که اولین موارد ابتلا به اومیکرون در آنها گزارش شده را متوقف کرده است.

واشینگتن‌پست به نقل از سه مقام فدرال گزارش داد دولت بایدن می‌خواهد قوانین سختگیرانه‌تری برای آزمایش کرونا برای همه مسافران شامل آمریکایی‌هایی که به کشور بازمی‌گردند به اجرا بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفت روز قرنطینه خانگی شامل همه مسافران؛ حتی آنهایی است که واکسن کرونا را دریافت کرده و جواب تست آنها نیز منفی بوده است. برای افرادی که مقررات را رعایت نکنند جریمه و مجازات در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر مسافران ورودی به آمریکا باید در فاصله سه روز قبل از پرواز تست کرونا انجام داده باشند. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که در قوانین جدید این فاصله به یک روز کاهش می‌یابد.

اومیکرون در حال گسترش به سراسر جهان است. برخی کشورهای مانند ژاپن باوجود بستن مرزهای خود، مواردی از ابتلا به آن را گزارش کرده‌اند. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید بستن مرزها و لغو پروازها راه‌کار کاملا موثری نیست.

متخصصان می‌گویند عوارض ابتلا به اومیکرون خیلی شدید نیست اما نگرانی اصلی درباره تاثیر واکسن‌ها بر مقابله با این سویه است.

بیشتر از جهان