خودداری از زدن واکسن جان مرد گیاه‌خوار را گرفت

استیل اعتقاد داشت برای تولید واکسن، آن را روی حیوان‌ها آزمایش کرده‌اند

حال استیل ظرف چند روز با توجه به سن و نبودِ مصونیت ناشی از واکسن رو به وخامت گذاشت‌ـ Go Fund Me/ Glynn Steels Memorial

مرد گیاهخواری که نگران بود مبادا در تهیه واکسن کووید‌ـ۱۹ با حیوان‌ها بدرفتاری شده باشد و به همین دلیل واکسن نزده بود، جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داد و همسرش می‌گوید از تصمیمش نیز پشیمان شده بود.

گلین استیل پیش از انتقال به بخش مراقبت‌‌های ویژه، به گفته همسرش اما استیل، «‌درخواست کرد به او واکسن بزنند» اما دیگر خیلی دیر شده بود و تزریق واکسن فایده‌ای نداشت.

خانم استیل که خودش دو نوبت واکسن زده است در مصاحبه با روزنامه سان گفت: «آخرین حرفی که گلین (استیل) به من زد این بود که هیچ‌وقت این‌قدر حالم بد نشده بود. کاش واکسن زده بودم

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس صفحه گوفاندمی که خانم استیل برای جمع‌آوری هزینه کفن‌و‌دفن همسرش ایجاد کرده است، استیل که به شدت بیمار بود تنها یک هفته بعد از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) در ۱۶ نوامبر در اثر ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ درگذشت.

استیل مدعی بود که واکسن روی حیوانات آزمایش شده و تصمیم گرفته بود واکسن نزند.

خانم استیل در مصاحبه با روزنامه سان گفت: «انسان مهربانی بود. گیاهخوار بود و واکسن کووید نزد زیرا روی حیوان‌ها آزمایش شده بود.»

استیل جایی خوانده بود که شرکت‌های بزرگ داروسازی همچون فایزر-بیونتک، مدرنا و جانسون اند جانسون داروهای خود را روی حیوان‌ها آزمایش کرده‌اند و همین به تردیدش در زدن واکسن افزود.

اما اواخر ماه گذشته، وقتی این مرد ۵۴ ساله سرما خورد، اوضاع وخیم شد و سرانجام، نتیجه آزمایش کرونایش مثبت شد.

حال استیل ظرف چند روز با توجه به سن و نبودِ مصونیت ناشی از واکسن رو به وخامت گذاشت. روز ۲ نوامبر خانم استیل مجبور شد تلفنی درخواست آمبولانس کند، اما آمبولانسی در دسترس نبود. در نهایت، مجبور شد خودش او را با ماشین به بیمارستان ببرد. در آن مرحله، استیل بیهوش شده بود.

تا ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان)، استیل را به دستگاه‌های حیاتی وصل کرده و به روش‌های پزشکی به حالت اغما برده بودند. حالش در مبارزه با عفونت تغییر چندانی نمی‌کرد. بر اساس این گزارش، او روز ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) چند دقیقه پس از قطع دستگاه‌های حیاتی جان باخت.

در صفحه گوفاندمی که خانم استیل به راه انداخته، آمده است: «گلین به سرعت بیمار شد و او را در بخش مراقبت‌های ویژه بستری کردند و سپس به حالت اغما بردند. ظرف فقط چند هفته او را از دست دادیم. گلین از مهربان‌ترین آدم‌ها بود. او عاشق مسافرت همراه با همسرش اما بود و حیوان‌ها تمام زندگی‌اش بودند.»

او در پی از دست دادن همسرش، این پیام را برای مردم دارد: «به هرکس می‌شناسم تاکید می‌کنم حتما واکسن بزند.»

این خانواده امیدوار است ۴۰۰۰ پوند برای برگزاری مراسم تدفین استیل جمع‌آوری کند که ۱۶۸۰ پوند آن تا روز سه‌شنبه ۳۰ نوامبر (۹ آذر) جمع شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان