رالف رانگنیک تا پایان فصل سرمربی یونایتد شد

رانگنیک تجربه‌ای نزدیک به چهار دهه‌ای در سطح اول مربیگری فوتبال آلمان دارد

Odd ANDERSEN / AFP

تیم فوتبال منچستریونایتد که پس از نتایج ناامیدکننده در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان تصمیم گرفت سرمربی نروژی خود سولسشر را برکنار کند، برای انتخاب سرمربی جدید بحرانی عجیب را سپری کرد و اگرچه برای هدایت شیاطین سرخ نام‌های بزرگی چون زیدان، پوچتینو، لوییز انریکه و حتی والورده بر سر زبان‌ها افتادند و مدیران یونایتد با آن‌ها ارتباط گرفتند، در نهایت حضور هیچ یک از آن‌ها روی نیمکت یونایتد محقق نشد و سران باشگاه مجبور شدند تا انتهای فصل به دنبال یک جایگزین موقت باشند و پروژه انتخاب سرمربی را در تابستان آینده به نتیجه برسانند.

آن‌ها پس از کش‌وقوس‌های فراوان، بالاخره ناچار شدند رالف رانگنیک، سرمربی ۶۳ ساله آلمانی و باتجربه را که سابقه سرمربیگری تیم‌های لایپزیش، شالکه و اشتوتگارت آلمان را در کارنامه دارد و اخیرا بیشتر در کارهای مدیریتی مشغول به فعالیت بوده است، به‌عنوان سرمربی موقت یونایتد انتخاب کنند.

او پیش از قبول هدایت سرمربیگری یونایتد در تیم لوکوموتیو مسکو در بخش مدیریتی باشگاه فعالیت داشت و قرار است پس از پایان هدایت موقت یونایتد در این فصل، دو سال هم به‌عنوان مشاور در باشگاه منچستریونایتد فعالیت کند. این انتصاب در حالی اعلام شده است که ویزای کار این مربی آلمانی در انگلستان هم هنوز آماده نیست و به نظر می‌رسد او از بازی مقابل آرسنال می‌تواند روی نیمکت شیاطین سرخ حضور داشته باشد.

رانگنیک تجربه‌ای نزدیک به چهار دهه‌ای در سطح اول مربیگری فوتبال آلمان را با خود یدک می‌کشد و از مبتکران فوتبال اروپا به شمار می‌رود و آخرین حضور او به‌عنوان سرمربی در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ در لایپزیش بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رالف رانگنیک پس از انتصاب به این سمت گفت: «من از پیوستن به منچستریونایتد هیجان‌زده‌ام و تلاش خواهم کرد تا فصل موفقیت‌آمیزی را با یونایتد به پایان برسانم. تیم مملو از بازیکنان بااستعداد است و تعادل خوبی از جوانی و تجربه بر تیم حاکم است. تمام تلاش من در شش ماه آینده این خواهد بود که به این بازیکنان کمک کنم تا پتانسیل خود را چه به صورت فردی و از همه مهم‌تر به صورت تیمی به کار گیرند. تاکتیک‌ها، تناسب اندام و قوانین بسیار مهم‌اند اما فقط وسیله‌ای برای رسیدن به هدف‌اند. کار من بهبود کار بازیکنان است. بازیکنان اگر احساس می‌کنند شما آن‌ها را بهتر می‌کنید، از شما به‌عنوان مدیر پیروی می‌کنند. این بزرگ‌ترین انگیزه‌ای است که در من وجود دارد. فراتر از همه‌چیز، من مشتاقانه منتظر فعالیت روی اهداف بلندمدت باشگاه در پست مشاورم.»

بیشتر از فوتبال