رقص گربه‌ها، نفوذ دشمن، دعای باران: واکنش نمایندگان اصفهان به تظاهرات زاینده‌رود

با شروع اعتراض‌ها به خشک شدن زاینده‌رود، ناگهان نمایندگان اصفهان در مجلس شواری اسلامی در لاک سکوت فرو رفتند

مهمترین رخداد هفته گذشته ایران که در جهان هم بازتاب گسترده‌ای یافت، تظاهرات اعتراضی مردم اصفهان در بستر خشک زاینده‌رود بود، اما به نوشته تارنمای رویداد۲۴، نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اکثرا کوچک‌ترین واکنشی به این اعتراض‌ها نشان ندادند.

بنا به این گزارش، با شروع اعتراض‌ها، ناگهان نمایندگان اصفهان در مجلس در لاک سکوت فرو رفتند و در صفحات کاربری آنان در شبکه‌های اجتماعی، خبری از مطالبات کشاورزان و مردم اصفهان نبود.

پیگیری تارنمای رویداد۲۴ برای بررسی وضعیت اصفهان از نمایندگان، به این جمله ختم می‌شد که «گفته‌اند در این باره صحبت نکنید و قرار است همه صحبت‌ها از طریق استانداری اصفهان انجام شود.»

فشردگی جلسه در قم

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس، از اعتراض‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که طی این مدت اخیر در اصفهان نبوده است. او افزود: «فشردگی جلساتی که در قم داشتیم،‌ مانع از آن شده که موضوع را پیگیری کند.» هرچند، تصاویری در اینترنت منتشر شد که نشان می‌داد این نماینده، تعبیری زشت برای توصیف صدای اعتراض یک جوان اصفهانی به کار برده است.

نقد فیلم «شهر گربه‌ها»
به نوشته رویداد۲۴، جالب‌ترین واکنش از سوی محمدتقی نقدعلی، نماینده معمم خمینی‌شهر بود که در تذکر شفاهی جلسه علنی روز یکشنبه خطاب به وزیر ارشاد گفت: «این گربه‌رقصانی که در فیلم سینمایی شهر گربه‌ها اتفاق افتاده است متوقف شود، چرا که این موضوع احساسات متدینین و مذهبی را جریحه‌دار کرده است، این که مجوز اکران چنین فیلم‌هایی داده می‌شود، مخالف موازین نظام دینی است.»
فیلم «شهر گربه‌ها» از هفته گذشته در سینما‌ها اکران شده و تصاویری از رقص در آن هست. پیش‌تر خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، با راه‌اندازی چند کمپین، تلاش کرده بود مانع اکران این فیلم شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امان از گرفتاری

هدی طغیانی دیگر نماینده اصفهان در مجلس، به خبرگزاری ایلنا گفت که فرصت نداشته است در جمع کشاورزان حاضر شود: «به دلیل جلسات متعدد مجلس نتوانستم در جمع آن‌ها شرکت کنم. در حد یک روز و برای پیگیری حضور وزیر نیرو به اصفهان آمدم و برگشتم و فرصت نکردم در جمع کشاورزان معترض در بستر زاینده‌رود حاضر شوم.»

دعای باران

در روزهای قبل از آغاز اعتراضات، کشاورزان اصفهان یک بار نزد حسین میرزایی نماینده اصفهان رفته بودند. او گفته بود دلیل مشکل بی‌آبی آن است که مردم دعا و نماز باران نمی‌خوانند.

 نفوذ دشمن

طباطبایی‌نژاد، دیگر نماینده اصفهان، ماجرا را به مذاکرات هسته‌ای در وین گره زد و گفت که «ضدانقلاب می‌خواهد در آستانه مذاکرات، کشور را آشوب‌زده نشان بدهد.»

ارز ترجیحی دارو

زهرا شیخی مبارکه، نماینده دیگر استان اصفهان، گرفتاری یا نفوذ دشمن را هم بهانه نکرد. آخرین اظهار نظر او که در سایت «خانه ملت» موجود است، مربوط به ارز ترجیحی داروست که آن هم در توییتر منتشر شده است.

یک استثنا

ناصر موسوی لارگانی تنها نماینده‌ای بود که در میانه اعتراضات واکنش نشان داد و از دولت ابراهیم رئیسی انتقاد کرد. اما او هم درباره سرکوب خشن معترضان چیزی نگفت و به این بسنده کرد که: «‏اصفهانی‌ها ثابت کردند در اعتراض صحیح مدنی و مطالبه بحق هم، ‎خط‌‌شکن هستند. سیل خروشان مردم انقلابی و بابصیرت استان اصفهان در بستر‎ زاینده‌رود جاری ‌شد ‌و حجت را بر همه، به‌ویژه مافیای آب، تمام کرد. حال نوبت اقدام مسئولان برای احیای اصفهان است. شعار دیگر کافی است.»