رَپر جنجالی: شرمنده‌ام که همسرم را سرافکنده کردم

کانیه وست در نیایش روز شکرگزاری از کیم کارداشیان طلب بخشایش کرد

کانیه وست و کیم کارداشیان- AFP

«یه»، که قبلا «کانیه وست» نام داشت، در دعای روز شکرگزاری‌اش اعتراف کرد که باعث شرمندگی همسرش کیم کارداشیان شده است که اکنون جدا از هم زندگی می‌کنند.

این خواننده رپ ۴۴ ساله به مناسبت روز شکرگزاری، جمعه (۲۶ نوامبر- ۵ آذر) فیلم دعای ویژه‌ای با حضور گروه همسرایان «ساندِی سرویس» منتشر کرد.

یه ویدیو را با گفتن این جمله آغاز کرد: «سلام، اسم من یه است و این دعای شکرگزاری فوق‌العاده فوق‌العاده فوق‌العاده طولانی من است.»

او در ادامه افزود: «در این روز شکرگزاری، بابت خانواده، خویشاوندان هم‌‌خون، طرفدارانم و نیز آن‌هایی که چشم دیدن ما را ندارند بسیار سپاسگزارم. ما هم شما را دوست داریم، در روز شکرگزاری و صبح کریسمس، نه شب قبل یا در طول روز، فقط صبحش.»

او که چهار فرزند دارد، سپس به موضوع خانواده‌اش و به‌خصوص رابطه‌اش با کارداشیان پرداخت.

یه گفت: «تمام فکر و ذکر  روزانه‌ام  این است که چگونه خانواده‌ام را دوباره کنار هم جمع کنم و چگونه دردی را که ایجاد کرده‌ام، التیام بخشم. من مسئولیت اعمالم را پذیرا هستم.»

او در ادامه از دوران کوتاه فعالیت سیاسی خود و نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری‌ سال ۲۰۲۰ گفت: «خداوندا، همسرم دوست نداشت من آن کلاه قرمز [عظمت را به آمریکا برمی‌گردانیم] را بر سر بگذارم.»

یه اعتراف کرد: «اما از آنجایی که همسر خوبی است، فقط می‌خواست از من و خانواده ما محافظت کند. من خودم و خانواده‌مان را با پیروی نکردن از مواضع هالیوود آماج حمله قرار دادم و این برای ازدواج ما گران تمام شد.»

او در ادامه گفت: «بعد بی آنکه آمادگی مناسبی داشته باشم و کسی از دو جناح  از من حمایت کند، نامزد ریاست جمهوری شدم. من در یک نشست خبری، و خدا را شکر که فقط یکی بود، همسرم را با اطلاعاتی که در مورد خانواده‌مان به زبان آوردم، شرمنده کردم.»

خالق ییزی (Yeezy) همچنین به رفتار «خودبرحق‌پندار مسیحی» (self-righteous Christian) خود در طول این سال‌ها پرداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اعتراف کرد: «این‌ها را بگذارید کنار ثروت، شهرت، و جذابیت بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار فراوان، تا ببینید چه نارنجکی می‌شود آماده پرتاب از پنجره به سمت هر آن که مخالف من بود. من به عیسویت خود مغرور شدم.»

خواننده رپ «مرا امیدوار نگه دار» (Keep My Spirit Alive) همچنین در باره دوره «شیدایی»(manic) خود در سال ۲۰۱۶ صحبت کرد.

یه گفت: «در سال ۲۰۱۶  دچار یک دوره شیدایی شدم و تحت درمان شدید قرار گرفتم. از آن زمان به بعد گاهی دارو مصرف می‌کردم و گاهی قطع می‌کردم که باعث شد دچار شیدایی‌های دیگری شوم که همسر، خانواده، و طرفدارانم مجبور به تحمل آن‌ها شدند.»

این ویدیو در جریان روند طلاق‌ «یه» و همسر سابقش و تنها چند روز پس از زمانی منتشر می‌شود که او تمایل خود را به آشتی با خالق اسکیمز (Skims) اعلام کرده بود.

 این خواننده رپ در سخنرانی روز چهارشنبه (۲۴ نوامبر – ۳ آذر) خود در مراسم سالانه شکرگزاری موسسه خیریه لس‌آنجلس میشِن  (Los Angeles Mission) گفت: «روایتی که خدا می‌خواهد، دیدن رستگاری ما در همه این روابط است.»

«اشتباه کرده‌ایم. اشتباه کرده‌ام. در مقام شوهر کارهایی در ملاءعام انجام داده‌ام که قابل قبول نبوده است. اما امروز به هر دلیل، نمی‌دانستم قرار است پشت این میکروفون باشم، اما حالا آمده‌ام تا این روایت را تغییر دهم.»

کارداشیان در فوریه سال جاری رسماً  دادخواست طلاق از کانیه وست را تسلیم دادگاه کرد. بر اساس گزارش‌ها، این ستاره نمایش‌های واقع‌نمای تلویزیونی گویا با با پیت داویدسون، از بازیگران برنامه «زنده شنبه‌شب‌»، رابطه آغاز کرده است. ماه گذشته آن دو با هم در چند کلیپ طنز کوتاه آن برنامه شرکت کردند.

یه در سخنرانی خود افزود: «نمی‌گذارم «ای» (E!) روایت زندگی خانواده‌ام را بنویسد. نمی‌گذارم «هولو» (Hulu) روایت زندگی خانواده‌ام را بنویسد... من مولای خانه خود هستم.»

او هم‌چنین گفت که خانه‌اش درست کنار خانه کارداشیان است تا بتواند با فرزندانش باشد، اما تأکید کرد که نیاز دارد «به خانه برگردد.»

این خواننده رپ گفت: «وقتی دشمن توانست اتحاد کیم و یه را از بین ببرد و از هم جدامان کند، میلیون‌ها خانواده تصور خواهند کرد جدایی ایرادی ندارد. اما وقتی خدا کیم و یه را به هم برساند، بر میلیون‌ها خانواده اثر می‌گذارد، چون می‌بینند که می‌شود با مشکل جدایی و ضربه‌ای روانی‌ مقابله کرد که شیطان به ما می‌زند تا سرمایه‌داری را تقویت کند، تا مردم بدبخت و بیچاره بمانند و بعضی‌ها بی‌خانمان‌ها را قربانی کنند و به فروشگاه گوچی بروند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی