نیروی دریایی آمریکا دو ملوان ایرانی را نجات داد

ملوان‌های ایرانی هشت روز در یک قایق ماهیگیری در دریای عمان سرگردان بودند

نیروی دریایی آمریکا شش ساعت پس از تماس دریانوردان، همراه با غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی به محل حادثه رسید- Navy Office of Information / AFP

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که یک کشتی نیروی دریایی آمریکا روز شنبه بیست و هفتم نوامبر (ششم آذر) دو تن از دریانوردان ایرانی را از یک کشتی ماهیگیری که به مدت هشت روز در دریای عمان سرگردان بود، نجات داد.

به گزارش فرانس ۲۴، در بیانیه‌ای که درباره نجات ملوان‌های ایرانی منتشر شد، آمده است که آنها با وجود شرایط سختی که پشت سر گذاشته‌اند سالم بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، کشتی باری نیروی دریایی آمریکا شش ساعت پس از تماس دریانوردان، همراه با غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی به محل حادثه رسید و دریانوردهای ایرانی را به یک کشتی گارد ساحلی عمان در نزدیکی مسقط منتقل کرد. 

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا همچنین آمده است: «ما از دولت عمان به خاطر کمک و حمایتش در کمک برای بازگرداندن دریانوردان به خانه قدردانی می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایالات متحده و متحدان منطقه‌ای‌اش در مورد ایران که قبلاً به سازماندهی حملات به کشتیرانی در منطقه متهم شده بود، نگرانی مشترک دارند، اگرچه تهران این اتهام‌ها را رد می‌کند.

از ماه فوریه، ایران و اسرائیل به درگیر شدن در آنچه تحلیلگران آن را «جنگ سایه» می‌نامند، متهم شده‌اند. طی این روند، کشتی‌های مرتبط با هر کشور در عملیات تلافی‌جویانه در آب‌های اطراف خلیج فارس مورد حمله قرار گرفته‌اند. 

هنوز اظهار نظری از مقام‌های ایرانی درباره عملیات نجات دریانوردان ایرانی منتشر نشده است.